A száz utas szállítására képes, új generációs turbólégcsavaros típusa fejlesztését 2023 közepén indítaná el az Embraer, ehhez Indiában keres partnereket a brazil gyártó.
A tervek szerint a jövő évi programindítás után a forgalomba állítást 2027 végére vagy 2028 elejére célozza az Embraer – minderről Arjan Meijer, a cég kereskedelmi repülőgépeket gyártó üzletágának vezetője beszélt a Reutersnek egy Dublinban rendezett konferencián.
A projekt előkészítésén már 2017 óta dolgoznak a gyártó szakemberei, és bár 2020-ban a folyamat a világjárvány miatt megtorpant, tavaly újra elővette a terveket a cég. Az új generációs légcsavaros repülőgép – amint korábban megírtuk – több elemét és részegységét is a modern E2-es családtól örökli, az utasok számára azokhoz hasonló komfortot szolgáltat majd.
A jövőre tervezett programindításhoz azonban még az idei évben döntést kell hozni a típushoz használandó hajtóművekről, ennek érdekében az Embraer aktív tárgyalásokat folytat több gyártóval is.
Annak érdekében, hogy a program üzletileg is életképes legyen, számos lehetséges partnerrel, köztük több indiai csoporttal is tárgyal a brazil gyártó. Meijer további részleteket erről nem árult el, így nem tudni, hogy ezek milyen szerepkörben, befektetőként, vevőként vagy beszállítóként jelennének meg a projektben.
A Boeing és az Embraer házasságának zátonyra futását követően indiai befektetők érdeklődtek, hogy részesedést vásároljanak, ám a brazilok akkor világossá tették, hogy a vállalat irányítását nem kívánják kiadni a kezükből.
Az új generációs turbólégcsavaros típussal az Embraer a termékkínálata bővítése mellett a részben az Airbus tulajdonában lévő, francia-olasz ATR-nek kíván konkurenciát állítani, amely a Bombardier piacról történt kilépése és a Q400-as típus gyártásának leállítása után egyeduralkodóvá vált a légcsavaros regionális gépek szegmensében.
Amint korábban megírtuk, az Embraer a napokban jelentette be, hogy az E190 és E195 repülőgépek áruszállítóvá alakítására indított programjának első megrendelője a világ legnagyobb, regionális repülőgépek finanszírozására szakosodott lízingcége, a Nordic Aviation Capital (NAC) lesz.