A brazil repülőgépgyártó egyik vezetőjének közlése szerint ha 2022-ben elindul a program, várhatóan az évtized végén be is mutatkozhat az új, teljesen nulláról tervezett turbólégcsavaros repülőgépük.
Arjan Meijer, az Embraer kereskedelmi típusokért felelős vezetője a Flightglobal szerint a Helvetic Airways első E195-E2-esének átadásakor rendezett online sajtótájékoztatón azt mondta, továbbra is jelentős erőforrásokat szentelnek a projektnek, és jövőre hivatalosan is bejelenthetik az új légcsavaros gép programját. A lehetséges partnerekkel már zajlanak a tárgyalások.
Úgy tűnik, hogy 2027-28-ban állhat majd kereskedelmi forgalomba, és merőben különbözni fog a ma elérhető légcsavaros személyszállító repülőgépektől.
Ezt támaszthatja alá az az információ is, hogy a mostani E2-es család kabinjának szélességével egyezne meg az új típusé is, ennek köszönhetően a gép jóval tágasabb lenne, mint az ATR vagy a De Havilland rivális típusai.
Meijer közölte még, hogy az Embraer a fenntarthatósági programjaiban is nagy szerepet szán a turbólégcsavaros technológiának, bár hozzáfűzte, ez nem jelenti azt, hogy kivonulna a sugárhajtású gépek piacáról.
Mint arról korábban beszámoltunk, az új fejlesztésű típus 70-100 fő szállítására lenne képes, tehát a turbólégcsavaros repülőgépek szegmensében jelenleg elérhető típusoknál nagyobb méretben gondolkodik a gyártó. Ez és a hatékonyabb technológiák alkalmazása 15-20 százalékkal alacsonyabb üzemelési költséget jelenthet. A gyártó 2018-ban még elvetette, hogy visszatérjen a turbólégcsavaros utasszállítók piacára, pedig korábban komolyan vizsgálta az EMB-120-as utódlásának lehetőségeit.