Jövőre megérkeznek az első Airbus A320neók a flottájába, addig is a Lufthansa-csoport diszkontja, a Eurowings a járványhelyzetet kihasználva bázisokat nyitna ott, ahol eddig nem volt erős a jelenléte, például a kelet-európai régióban.

Jens Bischof vezérigazgató a CAPA Live online konferenciasorozat április kiadásában a Eurowings helyzetével kapcsolatban azt mondta: a kiadáscsökkentésnek köszönhetően jelentősen javult a légitársaság helyzete, így versenyképes árakat tud kínálni a versenytársaival szemben.

Fotó: AIRportal.hu

Megjegyezte ugyanakkor, hogy bár soha nem lesz olyan alacsony az egy utaskilométerre vetített költségszintje a Eurowingsnek, mint a Ryanairnek, de a szolgáltatás és az ügyfélkezelés lehet jobb annál, mint amit Európa legnagyobb diszkont cége tud nyújtani.

A légitársaság már jelentett be Délkelet-Európában bázist, Koszovóban lesz új központja, Mallorcán pedig a már meglévőt bővítik.

Jens Bischof azonban úgy látja, Kelet- és Délkelet-Európában is további bázis- és járatnyitásokra lesz lehetőségük a következő hónapokban.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ezzel a Wizz Air fő területére lépne be a Lufthansa-diszkont. A vezérigazgató bár konkrétumokat nem mondott, annyit sokat sejtetően elárult, hogy az új stratégiának megfelelően elsősorban az üdülőközpontokat és az oda utazókat szeretnék kiszolgálni.

Elmondta még, hogy a járvány legsúlyosabb időszakában 150-ből 20 repülőgépük volt aktív, jelenleg már 75 példánnyal repülnek, ez a nyári csúcsidőszakban 80-ra emelkedhet, jövőre pedig ismét 100 fölé emelkedhet.

A légitársaság 2022-ben veszi át az első A320neo-gépeit, és egyelőre vizsgálják, hogy szükségük lesz-e a nagyobb A321-esre.