Újabb légitársaságok vezettek be rendkívüli intézkedéseket a koronavírus-járvány, illetve az annak nyomán kialakuló nehézségek miatt. A LOT csökkenti a Budapest és Szöul közötti járatainak számát márciusban, a Wizz Air bezárta a Debrecen és Milánó közti összeköttetést, az Easyjet is rendkívüli spórolásba kezdett, az Air Asia pedig elhalasztaná új Airbus A330neóinak átvételét. Az üzleti utazások piacán több százmilliárd USA-dolláros kárt feltételeznek.

A LOT foglalási rendszerében szereplő adatok szerint a lengyel légitársaság a téli menetrendi időszak végéig, azaz március 28-ig heti háromról kettőre csökkentette a járatszámot Ferihegy és a dél-koreai főváros között, keddenként nem közlekedik az Incshon-reptérre. A tervek szerint március végétől viszont heti négyre nő a járatszám.

Forrás: Budapest Airport

Cikkünk megjelenése után közölte a Wizz Air, hogy a kereslet drasztikus csökkenése miatt március 16-ával megszünteti a Debrecen és Milánó közti járatát, a foglalással rendelkező utasokat értesítették a döntésről.

A Shanghai Airlines még korábban törölte a Budapest és Sanghaj közti közvetlen és közbenső megállóval kiegészített összeköttetéseit, a foglalási rendszer szerint június 13-a előtt nem is indulnak újra a Boeing 787-esek a két város között. Onnantól szerdán, pénteken és vasárnap lehet majd utazni az útvonalon.

A többi kínai járattal kapcsolatban a korábban írtakhoz képest egyelőre nincs változás.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Lufthansa és az Air France-KLM után a Reuters szerint az Easyjet is rendkívüli spórolást vezetett be, hogy megbirkózzon a koronavírus okozta nehezebb helyzettel. A társaság amellett, hogy jelentősen visszavette észak-olaszországi járatainak számát, költségcsökkentést kezdeményezett az adminisztratív területeken.

Az első FANS-C technológiával felszerelt easyJet A320neo. (Forrás: Airbus)

A távol-keketi fapados holding, az Air Asia hosszútávú járatokat teljesítő leánycége, az amúgy is veszteséges maláj Air Asia X amellett, hogy két A330-as eladásával, további öt példány tulajdonosnak való visszaadásával csökkenti az aktív flotta méretét, az új gépek átvételének elhalasztását is kezdeményezte, bár arról nem tudni, hogy meg is állapodott-e az Airbusszal. Az európai gyártótól 78 A330neót szeretnének az eredetihez képest később átvenni, hogy ezzel is csökkentsék a készpénz kiáramlását. Az Air Asia X a lízingbe adókkal is tárgyalásokat kezdett, a díjak 30 százalékos csökkentését szeretnék elérni.

Az Üzleti Utaztatók Világszövetsége (GBTA) a hírügynökség szerint azt közölte, hogy összességében, hosszabb időtávon 560 milliárd USA-dolláros kár érheti a céges utazások piacát, mert rengeteg konferenciát, találkozót mondanak le.

Az AirAsia első A330-900-asa

A szervezet által megkérdezettek kétharmada már mondott le üzleti utat a koronavírus-járvány miatt. Az úti célok Kínában, vagy európai uniós országokban lettek volna. Pénteki közlés szerint lemondták a genfi autószalont és a berlini turisztikai kiállítást (ITB) a rendezők.