Kivontatták a voronyezsi VASO szerelőcsarnokából az An-26-osok és An-24-esek leváltására szánt Iljusin Il-112V katonai teherszállító repülőgép első prototípusát.

Az Il-112V gyártásának fővállalkozója az Orosz Egyesített Repülőgépipari Konzorcium (UAC) részeként működő PSJC VASO, amely alá a voronyezsi szerelőcsarnok is tartozik.

Forrás: UAC

A tervezést Oroszország legnagyobb tapasztalattal rendelkező tervezőirodája, az Iljusin végezte.

A mérnökök számos elemet kisebb-nagyobb módosítást követően a már létező, sikeres teherszállító típusokból emeltek át. A fedélzeti rendszerek döntő részét például a legnagyobb gépből, Il-76-osból, pontosabban annak modernizált, MD-90A jelzésű változatából vették át.

Emellett az új orosz típusok esetében szűk keresztmetszetnek számító hajtómű kérdésében sem kellett megerőltetnie magát a konzorciumnak, a tavaly óta tesztelés alatt álló Klimov TV7-117ST, eredetileg az Il-114-eshez kifejlesztett gázturbina tökéletesen megfelel a típus számára.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az elkészült prototípus szűzrepülésének dátumát még nem jelölték ki, de nagy eséllyel sor kerülhet rá 2019 első félévében.

A program ugyanakkor jelentős csúszásban van, a gépnek az eredeti tervek szerint még 2011-ben kellett volna a levegőbe emelkednie, mostanra pedig a sorozatgyártásnak is be kellett volna indulnia, hogy az orosz légierő leválthassa a kiöregedett Antonov An-26 és An-24 szállítógépeit.

Erre a célra eredetileg hetven darab Il-112V rendelését irányozták elő, a jelentős csúszás miatt azonban már 2011 májusában hét An-140T gépet voltak kénytelenek beszerezni a fegyveres erők feladatainak ellátására.

Ennek következtében most nem pontosan lehet tudni, hány példányra is tartanak igényt.