A sikeres reorganizáció és adósságrendezés után a Norwegian kilépett a csődvédelemből, a korábbinál jelentősen kisebb, 51 gépes flottával elsősorban Norvégiát köti majd össze európai nagyvárosokkal.
Közleménye szerint a Norwegiannek mintegy 6 milliárd euróval sikerült csökkentenie az adóssága mértékét a 2019-es szinthez képest, a hitelezők tőkévé konvertálták a tartozásokat. Az Airbus és Boeing gyártmányaira szóló megrendelések lemondásával pedig 8,3 milliárd euróval csökkent a cég tőkeköltése.
A Norwegian kötelezettségei 1,5 milliárd eurót tesznek ki az átszervezés után, a szabad készpénzállomány 700 millió euró körül várható. Az elmúlt fél évben a társaság ugyanennyi, 700 millió euró friss tőkét szerzett.
Az üzemelés költségeit a flotta jelentős csökkentésével is sikerült mérsékelni: a járvány előtti 156 repülőgépből a reorganizáció után 51 maradt, ebből 4 saját tulajdonú, a többit pedig teljesítményalapú lízing révén üzemeltetik.
Ezekkel a gépekkel a Norwegian elsősorban Norvégiát, illetve a skandináv országokat köti majd össze a kontinentális Európa nagyobb városaival.
Jacob Schram vezérigazgató azt mondta, az elmúlt fél évben sikerült megmenteniük a légitársaságot, amely hatalmas értéket képvisel Norvégia számára.
A Norwegian már a járvány kitörése előtt is közel volt a csődhöz, anyagi helyzete a túl nagy arányú és túl gyors bővülés miatt megroppant. A pandémia következtében egy időre a teljes cég leállt, majd pedig tavaly decemberben csődvédelembe vonult, és a vezetők úgy döntöttek, a hosszútávú járatokat már nem indítják újra.
A piaci helyzet azonban közben megváltozott: a Ryanair és a Wizz Air is bővített Norvégiában, emellett megjelent egy új légitársaság, a Flyr. Geir Karlsen pénzügyi vezető szerint azonban annyi készpénzt sikerült gyűjtenie a Norwegiannek, amely jó pozíciókat biztosít, akármi is történik mondjuk a járványhelyzetet illetően a következő egy évben.