Január elsején repült utoljára az A319-es az osztrák légitársaságnál, amely a Fokkerek és Dash 8-asok után ezt a típust is kivonta flottájából.

A cég utolsó, OE-LDE lajstromjelű példánya aznap Tiranából Bécsbe repült, ahol azóta tárolják.

A 2021 novemberében leállított utolsó előtti, OE-LDD lajstromjelű A319-es már Pozsonyban van karbantartáson, mielőtt új üzemeltetőhöz kerül a Ch-Aviation információi szerint.

A légitársaság korábban kivont öt A319-ese már át is került az anyavállalat másik leánycége, a Lufthansa CityLine flottájába.

Fotó: AIRportal.hu

A Lufthansa-csoporthoz tartozó regionális leányvállalatok, a Cityline és az Air Dolomiti flottafejlesztési terveiről korábbi cikkünkben írtunk bővebben.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Austrian Airlines tavaly május végén vonta ki utolsó Dash 8-as turbólégcsavaros repülőgépét, a Fokkereket pedig még 2017 őszével nyugdíjazták.

Az osztrák légitársaság flottájában jelenleg 29 darab Airbus A320 és 6 darab A321 teljesít szolgálatot a korábbi hajtóművekkel felszerelt ceo-sorozatból, emellett 17 Embraer E190-est üzemeltet. A szélestörzsű flottában a korábbi hatból már csak három Boeing 767-300ER, valamint a hat Boeing 777-200ER található meg.

Kapcsolódó hír, hogy Alexis von Hoensbroech, a légitársaság vezérigazgatója decemberben bejelentette távozását, majd később kiderült, hogy a szakember a kanadai Westjethez igazolt. Helyére az anyacég Lufthansától érkezik új vezető Annette Mann személyében idén márciustól, aki a német légitársasági csoport társadalmi felelősségvállalási területét vezette korábban.