Az amerikai National Airlines légitársaság vásárolta meg a világ legnagyobb tűzoltó-repülőgépét, a Boeing 747-400-ast visszaalakítják átlagos cargo-géppé.
A Cargo Facts légiáru-szállítással foglalkozó oldal információi szerint az Orlando-Sanford központú National Airlines szerezte meg a különleges célra átalakított, N744ST lajstromjelű repülőgépet.
Az áru- és utasszállító charterjáratokkal is foglalkozó amerikai légitársaság azonban nem kívánja tűzoltásra használni, így
az egyedi kialakítású tűzoltórendszert kiszerelik a repülőgépből, visszaalakítva a Boeing 747-400-ast közönséges cargo-változattá.
Az eladásra azt követően került sor, hogy a gépet üzemeltető Global Supertanker tulajdonosai úgy döntöttek, hogy a cég működését április végi hatállyal megszüntetik.
Nem ez az első eset, hogy gazdát cserél a különleges repülőgép, illetve a dobórendszer tulajdonjoga: az első, valóban forgalomba állt tűzoltó 747-est még az amerikai Evergreen International (nem azonos a híres tajvani logisztikai cégcsoporttal – a szerk.) mutatta be 2009-ben, egy korai, -100-as sorozatú példány átalakításával. A vállalat csődje után vette meg a rendszert és minden hozzá kapcsolódó jogot a Global Supertanker, majd szerelte be egy modernebb és nagyobb teljesítményű 747-400-asba.