Mindkét félnek előnyös megállapodás jött létre azzal, hogy a Laudamotion nyolc repülőgépe május végéig személyzettel együtt Eurowings-járatokat teljesít. Arról, hogy ez után is folytatódik-e az együttműködés, a következő hetekben döntenek a felek.

A Lufthansa-holdingtól visszaszerzett A320-asok egy része a Lufthansa-holdingnak repül majd (Forrás: Twitter)

Épphogy a március végi menetrendváltásra, de aláírás került az osztrák Laudamotion és a Lufthansa-csoport diszkont vállalata, a Eurowings között a wet-lease megállapodásra – írja az aero.de portál az előbbi cég szóvivőjének nyiltakozatára hivatkozva.

Ennek értelmében a csődbe ment egykori Air Berlin-leánycégből újjászervezett légitársaság nyolc repülőgépe személyzettel együtt május végéig a német fapadosnak repül járatokat.

A Laudamotion számára azért előnyös ez, mert a flotta és a munkavállalók egy része a saját járathálózata kiépítéséig nem vesztegel a földön, a Eurowings-nek pedig égető szüksége van plusz kapacitásra.

Az osztrák repülőgépek Düsseldorfból, Bécsből és Mallorcáról közlekednek majd a megállapodás részeként. A május utáni esetleges folytatásról tovább tárgyalnak a felek a következő hetekben.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Érdekesség az ügyben, hogy nemrég bejelentették: a Ryanair kisebbségi részesedést vesz a Laudamotionben, amit a versenyhatósági eljárások után 75 százalékos többségre kívánnak az írek növelni. A fapados óriásvállalat segítségével fogják az osztrák légitársaságot fejleszteni, növelni a gépparkot és a járathálózatot is.

Ez vélhetően kevéssé esett jól a Lufthansának, hiszen a német-osztrák-svájci „felségterületén” ezzel a lépéssel a Ryanair értékes piacon terjeszkedhet, a saját erején felül. A Lufthansa ráadásul maga akarta megvenni az osztrák légitársaságot, de végül versenyjogi aggályok miatt elállt ettől. Pikáns részlet, hogy viszont addigra átíratta magára a flottát, ezért kellett Laudának visszaszereznie, most pedig a gépek egy része mégis a Lufthansa-holdingnak repül majd.

Lauda egyébként a Thomas-Cook konszernnel együttműködve vette vissza egykori cégét az első csődeljárásban nyertesnek kihozott IAG-holding elől, annak német ága, a Condor vásárol üléskontingenseket a járatokon.