A Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) további repülőgéptípusok és repülőterek esetében oldotta fel a korlátozásokat.

Az amerikai hatóság szerda esti, frissített közleménye szerint az országban forgalomban lévő gépek 62 százaléka mindenféle korlátozás nélkül használhatja a leszállás során az automata rendszereket és eljárásokat azokon a repülőtereken, amelyek környezetében C-Band sávtartományt is használó 5G bázisállomás működik.

Korábban ez az arány 42 százalék volt, a hosszútávú járatok teljesítésére hasznát Boeing 777-es és Airbus A380-as is megkapta az engedélyt, ugyanakkor a 787-esek továbbra is korlátozottan használhatók az érintett repülőtereken. Az FAA egy külön direktívát is kiadott a Dreamliner mindhárom változatára, amelyben felhívja a pilóták figyelmét, hogy a repülőgép rendszereiben egy esetleges interferencia esetén a leszállást követően a repülőgép automatikus fékezési mechanizmusai későn léphetnek működésbe, amely nedves vagy havas időjárás esetén túlfutáshoz is vezethet.

Több külföldi légitársaság is azért kényszerült a járatok felfüggesztésére, mert Boeing 777-essel, vagy Airbus A380-assal teljesítették amerikai járataikat, de a lazítás után a JAL és az Emirates is bejelentette, hogy visszaállítják a menetrendbe a korábban törölt járatokat.

Az FAA bővítette azon repülőterek listáját is, ahol nem kell korlátozásra számítani, jelenleg 75 repülőtér van a felsorolásban, köztük a legnagyobb nemzetközi forgalmat kiszolgáló légikikötők is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Fotó: AIRportal.hu

Mint arról korábban beszámoltunk, a JAL és az Emirates mellett a Lufthansa, a Korean Airlines is járattörlése, vagy típuscserére kényszerült a szabályozás miatt.

Az ügy háttere, hogy két nagy amerikai szolgáltató, a Verizon és az AT&T január 19-én tervezte a C-Band 5G szolgáltatás bekapcsolását, amelynek frekvenciasávja közel esik a repülőgépekben használt rádiós magasságmérők frekvenciasávjához, és a hatóság attól tart, hogy interferencia léphet fel a repülés egyik legkritikusabb fázisában. Az érintett berendezés adataira leginkább a rossz látási viszonyok között végrehajtott megközelítések és leszállások során támaszkodnak a repülőgépek rendszerei és a pilóták, ez pedig fokozott repülésbiztonsági kockázatot jelent.

Pár nappal a rendszer bevezetése előtt több légitársaság is arra hívta fel a figyelmet, hogy több tízezer utast érinthetnek a járattörlések, ha nem történik előrelépés az ügyben.

A légiközlekedési iparág és a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) aggályai és tiltakozása miatt a szolgáltatás üzembe helyezését először 30 nappal, majd két héttel elhalasztották. A kéthetes halasztás szerdán járt le, de már kedden jelezték a távközlési cégek, hogy újra elhalasztják az egyes repülőterek közelében lévő adótornyok üzembe helyezését.