Egyelőre csak számítógépes látványtervekben létezik az a repülőgép, mellyel az Airbus szeretné fokozatosan lecserélni jelenlegi 5 darabos Airbus A300-as repülőgépekből átalakított szállító-flottáját. A Belugák szerepe rendkívül fontos az Airbus gyártási és logisztikai folyamataiban: az előre legyártott elemek szállítása az Airbus több gyártó-, illetve összeszerelő üzeme között csak ezekkel a furcsa gépekkel oldható meg hatékonyan.
A gyorsuló gyártás, valamint a repülőgépek iránt folyamatosan növekvő kereslet miatt, az Airbus már átstrukturálta a Belugák menetrendjét, mely rendszer az elkövetkezendő 4-5 évben még megfelelően működhet. A repülőgépgyár szakemberei azonban már kijelölték az A300-600ST leváltására legjobban megfelelő típust, az Airbus A330-200-as verzióját.
A program, melynek keretein belül meg szeretnék tervezni az új repülőgépet, a Fly 10000 fantázianevet kapta. Célja, hogy a jelenlegi 6000 órás évi repülési időt körülbelül 10000 órára emelje az Airbus új, korszerűbb, nagyobb szállítógép flottájával. Az Airbus elmondása szerint a teljesen átalakuló gyártási módszerek, valamint a gyárak üzemideje is befolyásolná a repüléseket, így a járatok száma közel megduplázódhat és elérheti a heti 120 járatot.
Az új gépek által megnövelt kapacitás elsősorban az Airbus A350 XWB típus gyártását segítené, de részt venne az A400M katonai szállítógép elemeinek szállításában is. Ez az ütemterv azonban kissé lassítaná az A330-as gyártását, viszont a keskenytörzsű repülőgépek szerelése a megszokott ütemben haladhatna tovább.
Az Airbus korábban azt nyilatkozta a Flightglobal-nak, hogy egyelőre nem született döntés a projekt indításáról, hiszen a szakemberek még vizsgálják a jelenlegi Beluga hosszútávú üzemeltetésének lehetőségeit. A tervek szerint a Belugák legalább még 10 évig repülnének, azonban a korosodó gépek karbantartása és üzemeltetése egyre több pénzt emésztene fel, így lehet, hogy ez nem járható út a repülőgépgyár számára.
Az új gépeknek nem csak nagy befogadó-kapacitással kell rendelkezniük – akár két darab, teljesen összeszerelt A350-es szárnyelemet is el kell tudni szállítani a raktérben – hanem viszonylag rövid futópályákról is gond nélkül kell tudniuk közlekedni. A brit Broughton városban például, ahol az A350-es típus szárnyai készülnek, a rövidebb futópályán a leszállási távolság mindössze 1663 m. A mérnökök szerint ez az A330-200XL változatának ez nem jelentene problémát, így ez a típus ígérkezik a legjobb választásnak továbbra is.