Egy gyorsan be- és kiszerelhető modullal az Embraer C-390 Millennium légi tűzoltási feladatokra is alkalmassá válik, a többcélú katonai szállítógép akár 11300 liter vizet is képes a célterületre juttatni.

Az Embraer teljesítette a Modular Airborne Fire Fighting System (MAFFS II) tanúsítási kampányának repülési tesztjét, amely a C-390 Millenniumot a tűzoltási feladatok ellátásához szükséges képességekkel ruházza fel.

A Brazíliában, São Paulo államban, Gavião Peixotóban, az Embraer létesítményében elvégzett tesztek fontos előrelépést jelentenek a brazil katonai tanúsító hatóság (IFI) által végzett eljárásban.

A tanúsítást követően a tűzoltó képesség elérhetővé válik a repülőgép üzemeltetői számára.

A MAFFS II egy olyan tűzoltórendszer, amely akár 3000 gallon víz (kb. 11 300 liter) felvételére és kiengedésére is képes, akár tűzgátló anyaggal és anélkül is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Forrás: Embraer

A MAFFS II-t úgy tervezték, hogy kapcsolódjon a repülőgép rakománykezelő rendszeréhez (CHS), így gyorsan beszerelhető a raktérbe, csak a saját utánfutóját használva. A működéséhez a repülőgép rendszerein kívül nem szükséges külön energiaellátás.

A repülési tesztek végeredménye bizonyította, hogy a rendszer integrálható a típus fedélzetére, a repülőgép manőverezhetősége megfelelő volt alacsony sebességnél is.

Kapcsolódó hír, hogy a brazil gyártó a napokban megkezdte az első, Portugália légiereje számára gyártott példány repülési tesztjeit, illetve augusztus végén arról is beszámoltunk, hogy a típus megkapta a nem szilárd burkolatú futópályákon történő üzemeléshez szükséges tanúsítást a brazil légierőtől.

Magyarország kettőPortugália ötHollandia pedig szintén öt példányt rendelt a típusból. Beszámoltunk arról is, hogy az Aeroplex a brazil gyártó hivatalos karbantartó központja (Embraer Authorized Service Center – EASC) lesz Magyarországon. Az Embraer KC-390-es típusról korábban itt írtunk bővebben, szállító változatát később C-390 Milleniumra nevezték át.

Korábban megírtuk, hogy az Airbus hasonló megoldást tesztel az A400M típuson. A katonai szállítógépek ezekkel a megoldásokkal ugyan akár kétszer-háromszor nagyobb mennyiségű oltóanyagot vehetnek a fedélzetükre a legelterjedtebb CL-415-ös tűzoltó-amfíbiákhoz képest, azonban újratöltésük is hosszabb időt vesz igénybe. Utóbbiak a tavakon vagy folyókon is képesek leszállni, és tartályaik akár kevesebb mint egy perc alatt újratölthetők, míg az A400M és a C-390 csak a kiszolgálására alkalmas reptéren tölthető fel.