Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás

Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás (MRO) hírei: Új típusok, új technológiák, innováció. Airbus, Boeing, Bombardier, Embraer és az összes nagy gyártó, hajtóműgyártó, légiipari beszállítói lánc, repülőgép-karbantartás hírei.

A Dreamlinerek újabb műszaki hibájára derült fény, milliós javítások jönnek

A Dreamlinerek újabb műszaki problémájára derült fény, amelyről a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) tájékoztatta a gyártót.

A japán Mitsubishi veheti át a CRJ-programot a Bombardier-től

A párizsi légiszalonon bejelentheti a Mitsubishi, hogy megszerzi riválisától a Bombardier-től a CRJ regionális jet programját, a japán cég elismerte, hogy folytattak tárgyalásokat a kanadaiakkal, azonban döntés nem született az ügyben.

Repülőgépek alkatrészeiből készült bútorokat kínál az Airbus

Kiszolgált repülőgépek alkatrészeiből készült ultramodern bútorokat kínál az Airbus, amelyeket bárki megvásárolhat, aki nem sajnálja a pénzt az igencsak borsos árú darabokra. 

Gyártási hibás alkatrészeket kell cserélni világszerte több mint 300 Boeing 737-esen

Nem csak a földre parancsolt MAX-ek, hanem az előző, NG széria is érintett, egy gyártási hibás alkatrészt tíz napon belül ki kell cserélnie az üzemeltetőknek világszerte 312 példányon.

Az év végéig húzódhat a 737 MAX típus repülési tilalma

A Boeing vezérigazgatója szerint az év végéig oldhatják fel a 737 MAX típus repülési tilalmát, az Emirates vezére sem számol a típusváltozattal karácsony előtt, az IATA főnöke pedig gyors és összehangolt lépéseket sürget a bizalom helyreállításáért.

Visszatér a patinás De Havilland Canada márkanév

A jól ismert De Havilland Aircraft of Canada Limited néven indította el repülőgépgyártó leányvállalatát a Longview Aviation Capital, amely a Bombardier kiszállása után megszerezte a Q400-as programot.

Egyetlen repülés után végleg földre kényszerülhet a Stratolaunch

Az óriásgépet megálmodó Paul Allen milliárdos októberi halála óta nem egyértelmű, van-e jövője a szerkezetnek és a mögötte álló cégnek.

Nagy változás jöhet a Mitsubishi regionális gépe körül

Space Jet márkanéven folytatódhat a japán Mitsubishi Regional Jet (MRJ) programja egyes értesülések szerint, a típus kisebb változatát pedig a gyártó jelentősen módosíthatja.

Terv szerint halad a 777X program, szűzrepülés nyáron

Június vége - július eleje közötti időszakban tervezi a Boeing a 777X szűzrepülését, de lehet, hogy a párizsi légiszalon időpontjáról lecsúszik a gyártó. Az új NMA-típus bejelentését egyelőre tovább lebegteti a Boeing.

50 éves az Airbus

Szerdán ünnepli fennállása 50. születésnapját az Airbus, ennek alkalmából ötven napos kampányt indít a gyártó. A Boeing is gratulált a toulouse-i gárdának.

Bizonyítania kell a Boeingnek a 777X kompozit szárnyainak ellenállóságát

A Szövetségi Légügyi Hivatal a 777X szárnyainál alkalmazott kompozit anyagok ellenállóságáról akar meggyőződni.

Embraer helyett Boeing Brasil néven futnak majd a brazil gyártó kereskedelmi...

Az Embraer márkanév helyett Boeing Brasil - Commercialként folytatja tevékenységét a jövőben a Sao Jose dos Campos-i központú repülőgépgyártó, az amerikaiakkal közös vegyesvállalathoz kerülő kereskedelmi üzletága.

FAA: legkorábban június végével oldhatják fel a 737 MAX-ek repülési tilalmát

A Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) azzal számol, hogy legkorábban június végén feloldhatóvá válik a Boeing 737 MAX-ek áprilisban elrendelt repülési tilalma, hivatalos menetrend, vagy céldátum még nincs és az sem ismert, hogy az egyes országok hatóságai milyen eljárásokat folytatnak le.

Együtt kutatja a jövő légiközlekedési megoldásait a SAS és az Airbus

Együttműködési megállapodást írt alá az Airbus és a SAS Scandinavian Airlines, a partnerek a hibrid és elektromos repülőgépek üzemelésével kapcsolatos kihívásokra keresik a választ.

Ismét az A350-es törzshosszabbításáról beszél az Airbus

Megoldást talált az Airbus az ultra nagy hatótávú A350-900ULR további teljesítménynövelésére, emellett pedig változatlanul látnak keresletet a még hosszabb törzsű változatra is, ám nem sietnek az A350-2000-es kifejlesztésével - nyilatkozta a kereskedelmi igazgató.

Megnöveli az A220-as hatótávolságát az Airbus

Az A220-as maximális felszállótömege 2 268 kilogrammal több lesz, így mindkét változat hatótávolsága nem elhanyagolható mértékben bővül.

Megkapta az európai bizonyítványát a TBM-család legújabb tagja

Kiadta az EASA a Daher TBM 940 egyhajtóműves turbólégcsavaros típus forgalomba állításhoz szükséges légialkalmassági engedélyt.

Átadta 12000. repülőgépét az Airbus

Átadta az Airbus hétfőn 12 ezredik repülőgépét, az Airbus A220-as a Delta Air Lines flottájába került.

Már csak beszállítóként számít a Siemensre az E-Fan X projektben az...

A repülőgépgyártó a brit Rolls-Royce-szal közösen folytatja a sugárhajtómű kiváltását célzó elektromos erőforrás fejlesztését.

A Dassault is beszáll a Boom fejlesztésébe

A francia repülőgépgyártó tervezőszoftverrel segíti a szuperszonikus utasszállító projektjének megvalósulását.

Elkészült a Boeing a MAX-ek szoftverfrissítésével

Elkészült a Boeing a 737 MAX-ek repülésirányító rendszerének szoftverfrissítésével, a gyártó befejezte a szimulátoros teszteket és a tesztrepüléseket. A típust érintő repülési tilalom globális és az egyes országokban történő feloldásának dátuma továbbra is bizonytalan.

Együttműködési nehézségek lassítják a CR929-programot

Az orosz és a kínai mérnökök mellett a CRAIC felső vezetésében sem mindenben teljes az egyetértés az új szélestörzsűvel kapcsolatban.

Airbus vs Boeing – Mínuszba fordult a Boeing nettó rendelésállománya is

Mínuszba fordult a Boeing rendelésállománya is április végével, a cég nyilvántartása szerint 171 darab 737-es eltűnt a könyvekből. A Jet Airways rendeléseit törölte a cég.

Biztonságosabb lesz a leszállás a NAVBLUE leszállást segítő rendszerével

Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség jóváhagyta a NAVBLUE legújabb fejlesztését, amely növeli a pilóták helyzettudatosságát a megközelítési fázisban.

WSJ: a Boeing régóta tudott a MAX jelzőrendszerének hibájáról

A The Wall Street Journal értesülései szerint a Boeing egy évvel a Lion Air repülőgépének katasztrófája előtt már tudott a MAX jelző rendszerének egyik hibájáról, de nem változtattak semmin. A Boeing szerint a hiba nem biztonságkritikus.
Hirdetés
Translate »