2020-ra tolódik a Boeing 777X első felszállása
A General Electric új típusú hajtóművében felfedezett hiba miatt 2020 első negyedévére csúszik a Boeing 777X prototípusának szűzfelszállása, de az átadásokat továbbra is 2020 végétől tervezi a gyártó.
Egymilliárd dollár üzemi veszteséget jelentett a Boeing
Egymilliárd dollár üzemi szintű veszteségről adott számot az első pénzügyi félévére a Boeing, a bevételek mintegy 20 százalékkal estek az egy évvel korábbihoz képest.
2020-ra csúszik át az Il-96-400M szűzrepülése
Az Il-96-400M legkorábban 2020-ban repülhet először, nem sikerült tartani az ambiciózus határidőket.
Az Airbus 2020 harmadik negyedévére javítja az A321neók repülésvezérlő rendszerét
2020 harmadik negyedévére várható javítás az A321neo típus repülésvezérlő rendszeréhez, elkerülendő, hogy az automatika bizonyos, ritka repülési helyzetekben túlzott emelkedésbe vigye a repülőgépet.
Hatmilliárdos plusz kiadással számol a MAX-ok miatt a Boeing
Hatmilliárd dollár plusz kiadással számol a Boeing a második negyedéves pénzügyi jelentésében a MAX-okkal kapcsolatos feladatok, kártérítések, illetve a gyártás lassulásából fakadó költségnövekedés miatt.
Lehetséges műszaki hiba miatt át kell vizsgálni az összes Boeing 757-est
Légialkamassági direktívát adott ki az amerikai és az európai repülésfelügyelet, mert a Boeing 757-esek csűrőit működtető részegység gyártási hibás lehet és meghibásodhat, a javítás gépenként akár 18 ezer dollárba is kerülhet.
Problémák az Airbus A321neo repülőgépek irányítási rendszerével
Légialkalmassági direktívát adott ki az EASA az Airbus A321neo repülőgépekre, mivel bizonyos repülési helyzetekben irányítási problémák léphetnek fel, igaz, a jelenség eddig még nem fordult elő üzemelő példányoknál.
Legkorábban 2020-ban szállhat fel az Boom XB-1 technológiademonstrátor
Már biztos, hogy a jövő évre csúszik át a denveri startup cég első tesztgépének szűzrepülése, ez azonban nem érinti a teljes méretű utasszállító 2025-27-re kitűzött forgalomba állásának céldátumát.
Átlépte a 100 milliárd eurót az Airbus értéke
Szárnyalnak az európai gyártó részvényei, az árfolyam alapján számolva a holding piaci értéke meghaladta a 100 milliárd eurót, és elemzők szerint ez a közeljövőben jelentősen emelkedhet még.
Felpörgeti az UAC az MSz-21-programot
A két újabb tesztpéldány bevonása mellett a vállalat megrendelte az első szériagépekhez szükséges nyugati gyártású hajtóműveket.
Airbus vs Boeing – A toulouse-iak vezetnek félidőnél
A Boeing MAX-ével kapcsolatos problémák miatt az Airbus vette át a vezetést a két nagy gyártó géprendelések és átadások terén vívott küzdelmében, de az elmúlt évhez képest mindkét gyártó helyzete lényegesen rosszabb.
EASA-aggályok: még tovább húzódhat a 737 MAX repülési tilalma
Tovább húzódhat a 737 MAX repülési tilalmának feloldása, az EASA többek közt a robotpilóta működésével, a trim-kerék manuális mozgatásával, a pilóták képzésével kapcsolatban fogalmazott meg kérdéseket.
Repedések lehetnek egyes Airbus A380-asok szárnyain
Légialkalmassági direktíva kiadását tervezi az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA), mert egyes régebbi gyártású Airbus A380-asok szárnyainak tartószerkezetében repedések keletkezhettek.
Alice, a kereskedelmi forgalomra szánt első teljesen elektromos repülő
A formabontó, izraeli tervezésű elektromos meghajtású típus legkorábban 2021-ben kaphatja meg a forgalomba állításhoz szükséges engedélyt, ha minden a tervek szerint alakul.
Folytatódik a Boeing Eco Demonstrator programja
Tovább folytatódik a Boeing 2012-ben elindított tesztprogramja, idén egy 777-esen vizsgálják a legújabb innovációkat.
Nem gyártható, mégis több elkelt a Be-200 kétéltű gépből
A gyártási nehézségek ellenére több példány is elkelt a többcélú kétéltű repülőgépből.
Százmillió dolláros segélyalapot hozott létre a Boeing a MAX-katasztrófák érintettjeinek
A felajánlott százmillió dolláros összeggel az indonéziai és etiópiai Boeing 737 MAX 8-katasztrófák áldozatainak családtagjait és az érintett közösséget kívánja segíteni az amerikai repülőgépgyártó.
Nem publikálja többé az Airbus gépei listaárát
Nem publikálja többé az Airbus az általa gyártott repülőgépek listaárát, mondván semmilyen relevanciája nincs már.
A Lockheed Martin is beléphet a szuperszonikus utasszállítók versenyébe
A Lockheed Martin is belépne az új szuperszonikus utasszállítók piacára egy, az eddigiektől csendesebb repülőgéppel.
Még az előtt elavult lehet a szuperszonikus repülés, hogy újra elérhetővé...
A fogyasztói igények változása és a technológia fejlődése már az előtt elavulttá teheti a szuperszonikus repülést, mielőtt az újra elérhetővé válik.
Az Egyesült Királyságban és Japánban szerzett partnereket a Virgin Orbit
Az Egyesült Királyság űrügynöksége és a japán ANA Holding szinte egyszerre szállt be a Virgin Orbit projektjébe.
Újabb problémát fedezett fel a 737 MAX-tesztek közben az FAA
Újabb potenciális kockázatot tárt fel az FAA a 737 MAX típussal kapcsolatban, amelyet a Boeingnek ki kell vizsgálni és javítania kell, mielőtt a típus globális repülési tilalmát feloldanák
Space Jet: japán regionális gép újragondolva
Space Jet névre keresztelte át a Mitsubishi az eddig Mitsubishi Regional Jet (MRJ) márkanév alatt kifejlesztett kereskedelmi repülőgépét, amelyet így szinte teljesen új típusként mutattak be a párizsi légi szalonon.
400 millió dollárért hirdetik a Stratolaunch-ot
Egyetlen repülés után eladja a világ legnagyobb repülőgépét a tulajdonos Vulcan, a Stratolaunch-ért 400 millió dollárt kérnek.
Megszűnik a CRJ gyártása, átveszi a Bombardier-től a programot a Mitsubishi
A Bombardier kiszáll a kereskedelmi repülőgépek gyártásának piacáról, a CRJ gyártása 2020 második felében leáll, a támogató-infrastruktúrája pedig a Mitsubishi Space Jet típusát szolgálja majd.





































