Még nagyobb csúszásokra számít a Boeing a 737-es átadásokban
Az eddiginél is nagyobb csúszásokra számít a 737-esek átadásában a Boeing, mivel a beszállítók nem bírják a tempót.
Közösen gyártaná az An-188-ast Ukrajna és Törökország
Ha NATO-kompatibilis gép lesz, Törökország beszállna a még csak tervezés alatt álló An-188 gyártásába.
Százmilliós veszteséggel üzemelt a Bombardier gépgyártó részlege
Százmillió dolláros nagyságrendű veszteséggel küzdött az első félévben a Bombardier kereskedelmi gépeket gyártó részlege, amelynek fő projektje a C Series-ek gyártása volt.
Sürgősségi direktívát adott ki az EASA az Airbus A380-asokhoz
Sürgősségi direktívát adott ki az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) minden Airbus A380-ashoz, amellyel szerkezeti károsodást szeretnének megelőzni.
Feltorlódtak a félkész 737-esek a Boeing rentoni üzemében
Több tucatnyi Boeing 737-es áll hajtóművek és egyéb részegységek nélkül a rentoni repülőtér területén, miután a nemrég megnövelt gyártási rátával nem tudnak lépést tartani a beszállítók.
Érkezhet a kilencven ülőhelyes Bombardier Q400
A kanadai közlekedési hatóság megadta az engedélyt a még sűrűbb székezésű turbólégcsavaros típusra, a bevezető légitársaság, az indiai Spice Jet még az idén megkapja az első példányokat.
Javult is és romlott is az Airbus első félévi pénzügyi teljesítménye
Az európai gyártónál az összesített profit a felére esett tavalyhoz képest, bár a kereskedelmi repülőgép üzletág eredménye jelentősen javult. Az A350-es program felfutása segítette a céget, de az A320neo hajtóműproblémái sok gondot okoznak még.
Szállíthatja Kínába az A350-eseket az Airbus
Rábólintottak a kínai hatóságok az új generációs európai szélestörzsű forgalomba állására az ország légitársaságainál.
Javította pénzügyi eredményét a Boeing az első félévben
Jelentősen javította pénzügyi helyzetét a Boeing repülőgépgyártó, a társaság az első félévben 40 százalékkal nagyobb adózott nyereséget könyvelhetett el, mint az előző év azonos időszakában.
Minden eddiginél magasabbra emelte a várható pilótaigényt a Boeing
Minden eddiginél magasabb szintre emelte a Boeing a következő húsz évre várható pilótaigény szintjét, ami azt jelenti, hogy az eddig becsültnél is több pilótára lesz szükség, miközben már most is sok helyen akadályozza a növekedést a szakemberek hiánya.
Farnborough után: 17 gépet vett a BOC az Airbustól
A Farnborough Légi Szalon után sem áll le az élet, erre bizonyíték, hogy Ázsia egyik legnagyobb lízingcége, a szingapúri székhelyű, a BOC Aviation Capital 17 gépet vásárolt az Airbustól.
Leszállította a Rolls-Royce az első sorozatgyártott Trent 7000-eseket
Megérkezett Toulouseba az első pár széria gyártott A330neo erőforrás.
Mi áll a feltűnően sok név nélküli megrendelés mögött?
A Farnborough Air Show-n érdekes irányvonal rajzolódott ki. Az Airbus és a Boeing is a szokásosnál jóval több olyan üzletet jelentett be, amit meg nem nevezett légitársasággal, vagy lízingcéggel kötött. Mi állhat ennek hátterében?
Átadta az ezredik ATR 72-est a francia-olasz turbóprop gyártó
Az ezredik ATR 72-es a piacvezető indiai belföldi járatokat is teljesítő légitársaság, az IndiGo flottájában áll szolgálatba.
Airbus vs Boeing Farnborough eladások: 431 – 673
Lezárult a Farnborough Air Show kereskedelmi része, a gyártók közleménye szerint a Boeing nyerte a rendelési "versenyt", bár az Airbus sem járt rosszul.
Levegőben a BelugaXL!
A repülőgépgyártó négy éve, 2014 óta dolgozik a régebbi Belugáknál nagyobb kapacitású és modernebb szállítógép megtervezésén és gyártásán.
Újabb százas megrendeléssel zár a Boeing Farnborough-ban
A Farnborough Air Show zárónapjára is tartogatott még némi puskaport a Boeing, egy száz darabos 737 megrendeléssel nyitották a negyedik napot.
Az Airbus nyitotta Farnborough harmadik napját
Az Airbus nyitotta a Farborough Légi Szalon harmadik napját, egy kicsi, de annál fontosabb megrendelés futott be Toulouse-ba.
15 ezermilliárdos géprendelésre számít a Boeing 20 éves távlatban
Frissítette a Boeing a korábbi előrejelzéseit és most 20 éves távlatban 15 ezermilliárd dolláros piacot lát a kereskedelmi gépek és szolgáltatások értékesítésében.
Nagy volumenű cargogép-rendeléssel indította Farnborough második napját a Boeing
A Farnborough Air Show második napján is jól fogytak a keskenytörzsűek, az Airbusnak sikerült az A220-as típusra is üzletet kötni, nagyot durrantott az Embraer összesen 300 regionális jet eladásával, nyolc A350-es, két A330-200-as, három 787-9 Dreamliner is elkelt, nem beszélve a reggeli öt 747-8F és 29 777F rendelésről.
A CFM és a Pratt is igyekszik túllendülni a hajtóműgondokon
A két gyártó igyekszik úrrá lenni az új generációs hajtóműcsaládjaik különböző problémáin, CFM LEAP-ből egyébként többet rendeltek az A320neo-vevők, mint a Pratt&Whitney szerkezetéből.
Megszerezte ETOPS minősítését az Airbus A220-as hajtóműve
180 perces ETOPS minősítést szerzett a Pratt & Whitney PW1500G típusú hajtóműve, ezt a változatot kizárólag a kanadai fejlesztésű Airbus A220-as típuscsaládra szerelik.
Boeing NMA: szélestörzsűek kényelmét kell a keskenytörzsűek hatékonyságával ötvözni
A Boeing vezérigzagtója szerint az új 757-es utódnak a szélestörzsűek kényelmét és a keskenytörzsűek hatékonyságát kell ötvözni. Ha sikerül, akkor akár 5 ezer példányra is lehet igény.
Szélestörzsű repülőgép-eladásokkal indította Farnborough-t a két nagy gyártó
Az Airbus és a Boeing is erősen indított a Farnborough Air Show első napján, mindkét nagy gyártó nagy volumenű és milliárdos értékű szélestörzsű repülőgép-megrendeléseket jelentett be már az első órákban.
Boeing-Embraer üzlet: betarthatnak a brazil szakszervezetek
Nem garantált a munkahelyek megtartása a brazil Embraernél a Boeing-ügylet kapcsán, ezért a szakszervezetek a kormánytól várják, hogy vétózza meg a felvásárlást.