Mi áll a feltűnően sok név nélküli megrendelés mögött?
A Farnborough Air Show-n érdekes irányvonal rajzolódott ki. Az Airbus és a Boeing is a szokásosnál jóval több olyan üzletet jelentett be, amit meg nem nevezett légitársasággal, vagy lízingcéggel kötött. Mi állhat ennek hátterében?
Átadta az ezredik ATR 72-est a francia-olasz turbóprop gyártó
Az ezredik ATR 72-es a piacvezető indiai belföldi járatokat is teljesítő légitársaság, az IndiGo flottájában áll szolgálatba.
Airbus vs Boeing Farnborough eladások: 431 – 673
Lezárult a Farnborough Air Show kereskedelmi része, a gyártók közleménye szerint a Boeing nyerte a rendelési "versenyt", bár az Airbus sem járt rosszul.
Levegőben a BelugaXL!
A repülőgépgyártó négy éve, 2014 óta dolgozik a régebbi Belugáknál nagyobb kapacitású és modernebb szállítógép megtervezésén és gyártásán.
Újabb százas megrendeléssel zár a Boeing Farnborough-ban
A Farnborough Air Show zárónapjára is tartogatott még némi puskaport a Boeing, egy száz darabos 737 megrendeléssel nyitották a negyedik napot.
Az Airbus nyitotta Farnborough harmadik napját
Az Airbus nyitotta a Farborough Légi Szalon harmadik napját, egy kicsi, de annál fontosabb megrendelés futott be Toulouse-ba.
15 ezermilliárdos géprendelésre számít a Boeing 20 éves távlatban
Frissítette a Boeing a korábbi előrejelzéseit és most 20 éves távlatban 15 ezermilliárd dolláros piacot lát a kereskedelmi gépek és szolgáltatások értékesítésében.
Nagy volumenű cargogép-rendeléssel indította Farnborough második napját a Boeing
A Farnborough Air Show második napján is jól fogytak a keskenytörzsűek, az Airbusnak sikerült az A220-as típusra is üzletet kötni, nagyot durrantott az Embraer összesen 300 regionális jet eladásával, nyolc A350-es, két A330-200-as, három 787-9 Dreamliner is elkelt, nem beszélve a reggeli öt 747-8F és 29 777F rendelésről.
A CFM és a Pratt is igyekszik túllendülni a hajtóműgondokon
A két gyártó igyekszik úrrá lenni az új generációs hajtóműcsaládjaik különböző problémáin, CFM LEAP-ből egyébként többet rendeltek az A320neo-vevők, mint a Pratt&Whitney szerkezetéből.
Megszerezte ETOPS minősítését az Airbus A220-as hajtóműve
180 perces ETOPS minősítést szerzett a Pratt & Whitney PW1500G típusú hajtóműve, ezt a változatot kizárólag a kanadai fejlesztésű Airbus A220-as típuscsaládra szerelik.
Boeing NMA: szélestörzsűek kényelmét kell a keskenytörzsűek hatékonyságával ötvözni
A Boeing vezérigzagtója szerint az új 757-es utódnak a szélestörzsűek kényelmét és a keskenytörzsűek hatékonyságát kell ötvözni. Ha sikerül, akkor akár 5 ezer példányra is lehet igény.
Szélestörzsű repülőgép-eladásokkal indította Farnborough-t a két nagy gyártó
Az Airbus és a Boeing is erősen indított a Farnborough Air Show első napján, mindkét nagy gyártó nagy volumenű és milliárdos értékű szélestörzsű repülőgép-megrendeléseket jelentett be már az első órákban.
Boeing-Embraer üzlet: betarthatnak a brazil szakszervezetek
Nem garantált a munkahelyek megtartása a brazil Embraernél a Boeing-ügylet kapcsán, ezért a szakszervezetek a kormánytól várják, hogy vétózza meg a felvásárlást.
Nem lesz „797”-es programindítás Farnborough-ban
2019 év végéig dönthet a Boeing az új közepes méretű és hatótávolságú, sokak által 797-esként emlegetett típusról.
Több kisebb megrendeléssel várja Farnborough-t az ATR
Kilenc repülőgépre szóló, öt kisebb megrendelést jelentett be a francia-olasz turbólégcsavaros regionális repülőgépgyártó a Farnborough Air Show előtt.
Cápa a London City repülőtéren
Úton a Farnborough Air Show-ra London City repülőterére érkezett az Embraer E190-E2 prototípusa az airshow alkalmából készített feltűnő cápás festésben.
Tom Enders: katasztrofális hatásai lennének a hard Brexitnek
Az Airbus vezetője szerint "katasztrofális" hatásai lennének egy hrd Brexitnek, azaz megállapodások nélküli kilépésnek, a kilépés miatt az Airbus a teljes gyártási folyamat átszervezésére kényszerülne.
Bemutatta az A220-as típuscsaládot az Airbus Toulouse-ban
A220-as típusjelzéssel és Airbus gyári festéssel mutatta be a kanadai Bombardiertől átvett C Series típuscsaládot az európai repülőgépgyártó.
A Brexit és a kereskedelmi háborúk miatt aggódik, de piaci helyzetét...
A Brexit és a kibontakozó kereskedelmi háborúk miatt aggódik az Airbus, ugyanakkor a jelenlegi gyártási problémák ellenére az európai gyártó optimista a piaci helyzetét illetően.
Célegyenesben a Boeing – Embraer megállapodás
A nem kötelező érvényű szándéknyilatkozat szerint a létrejövő vegyesvállalat 80%-os részesedését birtokolja a Boeing, az üzlet véglegesítése 2019 év végére várható.
Felvázolta a Boeing hiperszonikus terveit
Az amerikai gyártó szerint van jövője a nagy sebességű polgári repülésnek, de a terveket csak húsz-harminc év múlva lehet megvalósítani.
Átvette a C Series programot az Airbus a Bombardier-től
Július 1-jével hivatalosan is átvette a CSeries programot a Bombardier-től az Airbus, de a központ továbbra is Kanadában lesz. Az Airbusnak lesz mit helyre tennie.
Nem tudja tartani A320neo átadásait az Airbus
Nem tudja tartani az idénre tervezett Pratt & Whitney hajtóműves A320neo átadási célját az Airbus, hiába igyekszik az amerikai gyártó felpörgetni a hibák kijavítása utáni gyártást.
Ismét hibát találtak a Pratt új generációs hajtóművén
Folytatódik a szappanopera: az amerikai repülésfelügyelet direktívája szerint 189 darab PW1100G szerkezetben kell részegységet cserélni a nagy nyomású kompresszor-egység egy újabban felfedezett, idő előtti korróziója miatt.
Tovább gyúrná az Superjetet a Szuhoj
A meglévő változatokon is alakítana, de hamarosan új Superjet variánst is fejlesztene a Szuhoj.