Marad a havi hat példánynál az A330-as gyártása
Mégsem növeli az A330-asok gyártási rátáját az Airbus, mert 2019-ig így "egészséges" a még legyártandó megrendelésállomány.
Pénteken emelkedhet először a levegőbe a Comac C919
A kínai gyártású új generációs hajtóművekkel felszerelt, keskenytörzsű utasszállító repülőgép első felszállását május 5. péntekre tervezi a gyártó.
Újabb tesztgépek kellenek az MRJ programhoz
Újabb tesztgépekre és vagy 500 további repült órára van szüksége a Mitsubishinek az MRJ típus berepülési programja során.
Alkatrészeket gyártana Irán az Airbus-nak és az ATR-nek
Az Iran Air európai járatokra küldi új A330-asait, mégse veszi meg a Turkish által lemondott Boeing 777-est. Ám az ország Airbus- és ATR-alkatrészeket gyártana.
Életképes lehet a használt A380-asok piaca
Az Airbus szerint afrikai, kínai és közel-keleti légitársaságok lehetnek a használt A380-asok kialakuló piacának ügyfelei.
Tovább gyűrűzik az Airbus A320neo hajtóműgondja
Főképp a Pratt&Whitney-hajtóművek problémái miatt több Airbust később vesz át a Spirit és a JetBlue. A Pratt közölte, sikerült az egyik gondot megoldani.
Dömpingárakkal vádolja a Boeing a Bombardiert
Panaszt nyújtott be az Egyesült Államokban a Boeing, mert szerinte a kanadai Bombardier dömpingárakon kínálja a C-Series típusait.
Növekvő árbevétel, feleződő üzemi eredmény az Airbusnál
Hét százalékkal növelte bevételét az Airbus, de a kiigazított üzemi eredmény így is a felére csökkent az első negyedévben. Az adózott eredménnyel nincs gond.
CS100: Megvan az engedély a meredek megközelítéshez
A kanadai és az európai hatóságok kiadták a Bombardier CS100-as típusának a London City és hasonló reptereken történő üzemeléshez szükséges bizonyítványt.
Kevesebb bevétel, jobb üzemi és adózott eredmény a Boeingnél
Bár kevesebb árbevételre tett szert a Boeing az első negyedévben az előző évihez képest, üzemi és adózott eredménye így is jobb lett, mint 2016-ban.
Már Párizsban bejelentheti a Boeing a 737-10X-et
A Reuters szerint a Boeing már a nyári párizsi légi szalonon, a Le Bourget-n bejelentheti a 737-es leghosszabb, 10X változatát.
Elég jól fog kinézni a BelugaXL
Hatalmas mosolyt rajzol az európai repülőgépgyár az első új generációs - mérete és formája miatt is figyelmet érdemlő - BelugaXL szállítógépeinek orr részére.
A 737-esek negyedét a nagyobb variánsokból adná el a Boeing
A Boeing szeretné, ha 737-eseinek negyedét a nagyobb variánsokból adná el, ehhez azonban nem csak a 10-es verzió kell, de több száz 9-est is el kell még adni.
Szeptemberre csúszhat az A330neo első felszállása
Komoly késésben az Airbus új generációs hajtóművekkel felszerelt, közepes méretű szélestörzsű A330neo típusának programja.
Megvan a tizenkettedik A350XWB üzemeltető
Átvette első A350-900 XWB repülőgépét a dél-koreai Asiana Airlines, mely a típus tizenkettedik üzemeltetője lett.
Több ponton módosultak az új generációs 777-es méretei
Újabb részleteket tett közzé a Boeing a három év múlva forgalomba álló új generációs 777-9-esről, melyből sok érdekes paraméter derül ki a típusról.
Átadta az első A321neót az Airbus
Az A320neo típuscsalád hosszabb törzsű változatának első üzemeltetője az Alaska Air csoporthoz tartozó Virgin America lett.
Több száz mérnököt küld el a Boeing
Több száz mérnököt küld el a Boeing még ebben az évben, de a mintegy kétezer fős idei létszámcsökkentés mellett további költségcsökkentésre is szükség van.
Karnyújtásnyira az első felszállástól a Comac C919?
A kínai gyártású keskenytörzsű repülőgép sikeresen teljesítette az első, nagy sebességgel elvégzett gurulási próbákat, így karnyújtásnyira van a szűzfelszállás.
Beteg hajtóművek: Leparkolta több A320neo-ját a Spirit
A Pratt&Whitney-hajtóművek miatt kevesebb A320neo érkezhet a Lufthansához, az amerikai Spirit pedig a műszaki gondok miatt leparkolta több ilyen típusát is.
Túl van az egyik leglátványosabb próbán az A350-1000
Az A350 XWB nagyobb befogadó képességű változatát a dél-franciaországi Istres Air Force Base-en tesztelték.
Levegőben a Boeing 737 MAX 9
Végrehajtotta első felszállását a Boeing 737 MAX 9, az új generációs keskenytörzsű MAX-család jelenlegi legnagyobb változata.
Boeing: csak a megrendelőktől függ a 737 MAX 10X sorsa
A Boeing szerint csak a megrendelőktől függ a 737-es hosszabb, az Airbus A321neóval versenyre kelő verziója, a 10X, de egyelőre nem tolonganak a gépért.
Fontos mérföldkőhöz érkezett a Beluga XL gyártása
Megérkeztek az Airbus BelugaXL repülőgépének első speciális részegységei az európai repülőgépgyártó Toulouse-ban működő L34-es számú végszerelő üzemébe.
Csütörtökön repülhet először a Boeing 737 MAX 9
2017. április 13. csütörtökre tervezi az amerikai gyártó az új generációs keskenytörzsű MAX-család jelenlegi legnagyobb változatának szűzrepülését.