Belefog az extra nagy hatótávú A350-esbe az Airbus
Az indító légitársaság a Singapore Airlines lesz, amely 2018-tól kezdődően a közvetlen amerikai járatait nyitja újra a típussal.
Sikeres október a Bombardier CRJ sorozat számára
16 CRJ sorozatba tartozó gépet sikerült eladnia az anyagi nehézségekkel küzdő kanadai vállalatnak. Az rendelések értéke elérheti a 737 millió dollárt is.
Nagyobb és kényelmesebb, itt a 737-esek új poggyásztartója
A 737NG és MAX típuscsaládhoz kínált Space Bin rekeszt elsőként a seattle-i Alaska Airlines vezeti be, 737-900ER típusain.
Elkészült az első A321neo
Hivatalos fotó még nincs, információk annál inkább, és azért képet is mutatunk az A321neo prototípusáról.
Minden eddigi negyedéves eredményét túlszárnyalta a Boeing
Az amerikai repülőgépgyár minden eddigi negyedéves teljesítményét túlszárnyalta azzal, hogy az idei harmadikban 199 gépet adott át az üzemeltetőknek.
Levegőben a második CFM hajtóműves A320neo
Csatlakozott a berepülési programhoz az A320neo második olyan prototípusa, amelyre CFM International LEAP-1A hajtómű van szerelve.
Japán üzemeltetőnél kezd a Cargo-Combi Q400
A Bombardier bejelentette, hogy az utas-, és teherszállításra egyaránt alkalmas új Q400 típusváltozatnak a Ryukyu Air Commuter lesz az indító légitársasága.
Új csarnokkal bővült a GE Aviation üzeme Veresegyházon
A legmodernebb utasszállító repülőgépek hajtóműveihez gyárt alkatrészeket a General Electric (GE) Aviation új csarnokkal bővült veresegyházi üzeme.
Gyártásban az A350-1000XWB prototípusa
Az Airbus a jövő év elején tervezi megkezdeni a végszerelést, hogy a második félévben levegőbe is emelhesse a gépet.
Toulouse-ba érkezett a legerősebb Trent XWB
A Rolls-Royce gyártmánya a legnagyobb A350-es, az 1000-es széria hajtóműve lesz. A prototípust először egy A380-800-ason tesztelik.
Kínai 737-es átadóközpontot hoz létre a Boeing
Nagy eredményeket hozott a kínai elnök Boeingnél tett látogatása: a távol-keleti ország 300 darab repülőgépet rendelt és létrejön egy 737-es átadóközpont is.
A330-300 242t: komplett a típusengedély
Mindhárom hajtómű opcióval szerelt változatában megszerezte az EASA és az FAA típusengedélyeit a megnövelt felszállósúlyú, 242 tonnás A330-300-as.
Rövid futópályás üzemre is felkészíti az A320neo-t az Airbus
Cél, hogy akár 1,5 km-nél rövidebb futópályáról is biztosított legyen a típus üzemeltetése. Az Airbus dél-amerikai ügyfelei kérésére állt neki a fejlesztésnek.
Boeing látogatást tesz Kína elnöke
Az amerikai repülőgépgyár teljes vezérkara felsorakozik az everetti fogadásra. Szimpla protokoll, érdeklődés a Boeing iránt, vagy mást is tartogat a látogatás?
Kína és az Embraer: 20 évre 1020 gép
Az Embraer ezernél is több regionális utasgép felvevőpiacának látja a következő húsz évben Kínát, de kérdés, mekkora szeletet hasíthat ebből a brazil gyár.
Végleges a konfiguráció: készülhet a Beluga XL
Fontos szakasza zárult le a fejlesztési programnak, véglegesek az alapvető műszaki paraméterek, most a részletek kidolgozásán, a gyártás előkészítésén a sor.
Végszerelő soron az első Boeing 737 MAX
Az elsőként forgalomba kerülő 737 MAX-8-as prototípusát még az idén szeretné kigördíteni az amerikai repülőgépgyár.
Brazil típusengedélyt szerzett a Bombardier Q400
A brazil légitársaságok a jogosítás birtokában a Q400-ast akár a legújabb, 86 üléses fedélzeti konfigurációban is a flottájukba vehetik.
Kellenek a 767-esek, még többet gyárt a Boeing
Az amerikai repülőgépgyár 2017-re már havi 2,5 767-es kibocsátását tervezi, amely évente 30 darabot jelent a kéthajtóműves szélestörzsű típusból.
Rolls-Royce hajtóművet választott a Beluga XL-hez az Airbus
A Rolls-Royce Trent 700-as hajtóművét választotta az Airbus az újonnan épülő speciális szállítógépeihez, az A330-ason alapuló Beluga XL-hez.
A330 242t: megszólalt az Airbus
Részletek a tanúsító eljárásról, a vevők és a megrendelt gépek számáról - íme a legfrissebb hírek a megnövelt teljesítményű A330-as programjáról.
Megnövelt hatótávú A330-200-asra adott típusengedélyt az EASA
A valaha épített legnagyobb hatótávú A330-asra kapta meg az európai hatóság engedélyét az Airbus. A 242 tonnás A330-200-as 13400 km-es útvonalakat repülhet.
Négy 747-8-ast törölt a Nippon Cargo, nem vesz visszább a Boeing
Annak ellenére, hogy immáron mindössze 25 darab 747-8-as vár gyártásra a Boeing kijelentette, nem módosít a termelési rátán.
Kezdetét vette az A330neo gyártása
Az Airbus toulouse-i üzemében a hajtóműpilon kiszabásával, Nantes-ban pedig a szárnyközép dobozszerkezetének gyártásba vételével vette kezdetét a munka.
Bombardier: Sikeresen zárta a vizes próbákat a CSeries
Mirabelben a CS300-as prototípusnak jutott feladatul, hogy bizonyítsa, a CSeries esős körülmények közepette is biztonságos.