Felszállt a CFM hajtóműves A320neo
Sikeresen teljesítette szűzfelszállását az első CFM LEAP-1A hajtóművel szerelt A320neo prototípus. Immáron mindkét hajtómű variáns berepülési programja aktív.
Neósítás üzleti fronton is: elindult az ACJneo
Az európai repülőgépgyár üzleti gépekkel foglalkozó részlege kétféle típusváltozatban, ACJ319neo és ACJ320neo hirdette meg az új típusokat.
Kettős tollazatú winglet a BBJ 737-esekhez is
Utólagos szereléssel is, az újonnan rendelt gépekhez pedig alapfelszereltségként adja az új Split Scimitar Wingletet BBJ 737-eseihez a Boeing.
Bővülő piacot lát az észak-amerikaiban az Embraer
2060 regionális utasgép találhat gazdára az elkövetkező húsz évben a brazil repülőgépgyár legfrissebb, az észak-amerikai piacot vizsgáló előrejelzése szerint.
COMAC C919: nem lesz meg idén a szűzfelszállás?
A kínai repülőgépgyár egy bennfentes forrása szerint nem valószínű, hogy a C919 még az idén levegőbe emelkedik. Legkorábban 2016-ra várható a szűzfelszállás.
Készül az amerikai kontinensre szánt első A350XWB
A TAM Linhas Aéreas első gépe várhatóan még az idén év végén átadásra kerül. A brazil légitársaság összesen 27 darabot rendelt az A350-900-as Airbusból.
Levegőben a legújabb Pilatus
Hétfőn végrehajtotta szűzrepülését a svájci repülőgépgyártó vállalat legújabb típusa, a Pilatus PC-24 típusú sugárhajtású üzleti gép.
Felszállt a Boeing 737 MAX hajtóműve
Április végén a CFM International megkezdte a Boeing 737 MAX hajtóművének az éles, repülés közbeni tesztjeit. A LEAP-1B prototípus egy Jumbóval szállt fel.
Lángcsóva az A320neo hajtóműből, az Airbus szerint nincs gond
A lángot a híradások szerint madárral való ütközés okozta. Az Airbus szerint nincs probléma, minden megy tovább, folytatódik a berepülési program.
Boeing-vezér: elhamarkodott lenne leírni a 747-8-ast
A légi teherszállítás felívelőben van, és az igények kiszolgálásához jó eséllyel száll versenybe a legújabb generációs, felnyitható orrú Jumbo.
Elmarad az A330 Regional sikere?
Feltűnően keveset hallani a regionális A330-300-as programjáról, miközben a megnövelt felszállósúlyú A330-ast hamarosan forgalomba bocsátja az Airbus.
Tíz éve repül a legnagyobb Airbus
Tíz éve, hogy az A380-800-as, a világ jelenleg legnagyobb utasszállító repülőgépe először a levegőbe emelkedett, de merre tart ma az A380-as?
Megnevezte az A330neo szárnyvégeinek gyártóját az Airbus
Az európai repülőgépgyár ugyanarra a cégre, a Korean Air Aerospace Divisionre bízza az A330neo szárnyvégeit, amely az A320-as sharkletjeit is szállítja.
Fontos alkatrésszel bővült az Irkut MSz-21-es protopéldánya
Az Irkut MSz-21 első példányának szárnyközép-doboza átkerült az AeroComposite uljanovszki üzemébe további szerelésre.
Túl az 1500 megrendelésen az A330-as család
Az Airbus kéthajtóműves szélestörzsű típuscsaládja a Turkish Airlines és az ALC rendeléseivel lépte át a jelentőségteljes másfél ezres határt.
Rolls-Royce hajtóművet rendelt A380-asaihoz az Emirates
Döntött az Emirates: A Rolls-Royce legújabb, teljesítményjavított Trent 900 hajtóművét rendelte meg ötven darab A380-800-asához.
Húsz E-Jetet adott át az első negyedévben az Embraer
Húsz átadással és huszonkét megrendeléssel zárta az idei első negyedévet a brazil Embraer kereskedelmi gépeket gyártó részlege.
Előállt az újítás: egy sorba 11 ülés az A380-ason
A koncepció szerint az európai repülőgépgyár megrendelői igény esetén a jelenlegi maximum 10 helyett eggyel többet, 11 ülést is el tud helyezni a főfedélzeten.
Európába érkezett a Boeing legújabb poggyásztartója
Elhozta Hamburgba, az idei Aviation Interiors Expóra a 737-es típuscsaládhoz fejlesztett új fedélzeti poggyásztartóját a Boeing.
Airbus A380: marad a gyártás, de a neósítás még mindig kérdéses
Nem adják fel az A380-as programot, sőt újítások is lesznek, de az újrahajtóművezett változattal, a neósítással kapcsolatban még bizonytalan az Airbus.
Kigördült az első CFM hajtóműves A320neo
Elkészült Toulouse-ban az első CFM LEAP-1A hajtóművel szerelt Airbus A320neo prototípus, amely harmadik gépként csatlakozik a berepülő flottához.
Átvette a vezetést a Dreamliner
Ismertette idei első negyedéves szállítási eredményeit a Boeing: összesítésben továbbra is a 737-es az élen, de a nagyok között a 787-es vette át a vezetést.
Megvan az EASA típusengedélye a 242 tonnás A330-300-asnak
Az európai hatóság már elismerte, most az amerikai következik, miután hamarosan szolgálatba is állhat az első megnövelt felszállósúlyú A330-300-as.
Újabb késés a CSeries programban
A Bombardier újabb késést volt kénytelen bejelenteni az eddig is akadozó CS100 programmal kapcsolatban. Most úgy néz ki, csak 2016-ban kezdődhetnek az átadások.
Airbus ünnep: Négy évtized, kilencezer repülőgép
A kilencezredik Airbus átadását ünnepelte az európai repülőgépgyár, amely 1974-ben adott át először, akkor egy A300-as, most, 2015-ben egy A321-es az ünnepelt.