Lemondott John Hamilton, a Boeing kereskedelmi repülőgépekért felelős főmérnöke, akit egy évvel ezelőtt arra kért a cég, hogy maradjon a pozíciójában, és vigye végig a 737 MAX áttervezését.
Az ATW Online híre szerint Hamilton távozását szerdán jelentették be a Boeing dolgozóinak. A főmérnök 35 évet dolgozott a Boeingnél, egyebek között a Next Generation 737-es és a 757-es programját is felügyelte. Feladatait Lynne Hooper kereskedelmi gépek tervezéséért felelős alelnök veszi át. Az ő feladata lesz a MAX visszatérésnek levezénylése, és neki kell kapcsolatot tartania a közelmúltban kinevezett új biztonsági divízióval is.
John Hamilton a vezérigazgatóval, Dennis Muilenburggal együtt részt vett a kongresszusi meghallgatáson is, ahol a MAX-ok tervezésével és engedélyeztetésével kapcsolatos kérdésekre kellett válaszolniuk.
Eközben a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) továbbra is várja a kért kiegészítéseket azokhoz az anyagokhoz, amelyet a Boeing már beadott a légialkalmassági engedély újbóli kiadása érdekében. Ezek nem csak a MAX irányító rendszerének áttervezését, de a képzési anyagok módosítását is tartalmazzák.
Steve Dickinson, a jóváhagyást végző Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) vezetője december 11-én tanúskodik a kongresszus illetékes bizottsága előtt a MAX engedélyeztetési eljárásával kapcsolatban.
A jogalkotók korábban már nemtetszésüket fejezték ki, amiért az FAA nagyon sok feladatot a Boeingre bízott.
A Reuters hírügynökségnek a múlt héten amerikai tisztviselők azt mondták: rendkívül valószínűtlen, hogy az FAA december vége előtt újra kiadja a gép légialkalmassági engedélyét.