Törölte Boeing 737 MAX-megrendelésének egy részét az Air Canada, a légitársaság vizsgálja a konkurens Airbus A321neo megnövelt hatótávú változatát, eközben viszont brutális leépítés jöhet a cégnél, és az Európai Unió hatóságai aggódnak az Air Transat felvásárlása miatt.

Forrás: Air Canada

A CH Aviation cikke szerint a Boeing 737 MAX egyik legfontosabb Egyesült Államokon kívüli megrendelője, az Air Canada törölte szerződésének egy részét: Michael Rousseau gazdasági igazgató elmondta, hogy a légitársaság 11 példányt mondott le a megrendelt 61-ből.

Ezzel huszonhatra csökkent a kanadai nemzeti légitársaságnak a még leszállítandó új generációs amerikai keskenytörzsű repülőgépek száma.

Huszonnégyet ugyanis még a típusváltozat 2019. márciusi hatósági repülési tilalmának elrendelése előtt átvett, további tizenkét példány pedig a repülőgépgyártónál várja a hatósági jóváhagyást, és szinte azonnal átvehető, ha feloldják a korlátozást.

Az igazgató szerint a cég vizsgálja Airbus A321neo nagy hatótávolságú, LR változatának beszerzését is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Rousseau közölte: a koronavírus-járványtól, és a pillanatnyi keresletcsökkenéstől függetlenül hozzák meg a flottával kapcsolatos döntéseket. Elmondása szerint a 737 MAX mellé más nagy hatótávolságú keskenytörzsű vásárlása sem kizárt, erre az évtized közepén lehet számítani, nem véletlenül: ekkora volt ütemezve a most lemondott 737-esek átvétele.

A gazdasági igazgató elmondta, az alapváltozatú A321neónál pillanatnyilag jobban érdekli a céget a megnövelt hatótávolságú A321LR változat, de a végső döntés előtt még áttekintik a lehetőségeket.

Az európai keskenytörzsű esélyeit egyébként javítja, hogy az Air Canada és üdülőjáratokra specializálódott leányvállalata, a Rouge flottájában összesen 45 korábbi generációs A320ceo típuscsaládba tartozó gép van, tehát könnyedén integrálható az új variáns.

Az Air Canadánál nem idegen az A320-as típus, bár az új generációs változatot nem üzemelteti, ám ez az Air Transat felvásárlásával megváltozhat, mert a szabadidős légitársaságnál már repül A321LR (Fotó: AIRportal.hu)

Korábban megírtuk, hogy az Air Canada-csoport összesen 79 repülőgépét vonja ki a tervezetthez képest korábban, és a Rouge teljes szélestörzsű flottáját leépíti a cég. A napokban került nyilvánosságra, hogy a cég mintegy 20 ezer fő elbocsátására készül, amely a dolgozók több mint felét érintheti, ugyanis a koronavírus-járvány miatt masszív veszteségbe fordultak a cég pénzügyi mutatói.

Az Európai Bizottság eközben vizsgálatot indított az ügyben, hogy az Air Canada felvásárolná az Air Transat légitársaságot is irányító, Transat AT utazásszervező vállalatot. Az EU versenyhatóságaként is működő testület amiatt aggódik, hogy 33 útvonalon jelentős mértékben korlátozódik a piaci verseny, így megnőhetnek a repülőjegyárak Kanada és Európa között, mert jelentős mértékben növekedne az összeolvadó cégcsoport piaci részesedése.

Az európai testület szeptember végéig hozza meg a döntését erről, így a tranzakció lezárása az eredetileg tervezett 2020 eleje helyett csak a negyedik negyedévben várható.

Az Air Transat első Airbus A321LR repülőgépe (Fotó: Airbus)