Június 2-án, kedden teljesítették utolsó kereskedelmi járatukat a McDonnell Douglas MD-88 és MD-90 típusok az amerikai Delta Air Lines flottájában, ezzel az Egyesült Államok nagy légitársaságainak flottájából eltűnik a típuscsalád.
Az amerikai óriáscégek az elmúlt időszakban sorra váltak meg gépparkjukat korábban meghatározó repülőgéptípusoktól, és a kivonásokat a koronavírus-járvány okozta keresletcsökkenés is gyorsítja.
A krízis a belföldi és regionális piacokat is elérte a tengerentúlon: bár azt már korábban lehetett tudni, hogy a két évvel ezelőtti halasztást követően a Delta Air Lines az idei évben MD-88 és MD-90 gépek teljes kiváltására készül, de eredetileg a nyári csúcsidőszak kiszolgálásában valószínűleg még részt vehetettek volna mindkét változat utolsó példányai.
A kereslet visszaesése miatt viszont nem lesz szükség az általuk biztosított kapacitásra, így június 2-án, két reggeli járat után eltűnnek a cég menetrendjéből a Boeing által felvásárolt McDonnell Douglas klasszikus gépei.
A két típus által teljesített utolsó járatok alkalmi, DL 88 és DL 90 járatszámokkal repültek Houstonból és Washingtonból Atlantába, a Delta központjába.
Itt helyi idő szerint kilenc és tíz órakor szálltak le, amivel jelképesen emlékezetes korszak zárul a légitársaságnál.
Az alkalomra kiadott közlemény emlékeztet arra, hogy az első 88-ast 1987-ben, míg az első 90-est 1995-ben vette át a cég.
Azóta elképesztően sok, 750 milliónál is több utas fordult meg az összesen 185 Delta MD-példány fedélzetén, amelyekkel 9032 pilóta 600-nál is több különböző útvonalon teljesített szolgálatot.
Néhány éve, 2014-ben még a flotta igáslovának számítottak ezek a típusok, ekkor a Delta atlantai napi gépmozgásainak ötven százalékát adták, és országszerte 3000 járatból 900-at velük teljesítettek.
A múlt század utolsó negyedének e meghatározó, rövid és közepes hatótávú típusát a modernebb elvek szerint tervezett, gazdaságosabban üzemeltethető, nagyobb hatótávolságú Airbus A220-asok és A321-esek váltják fel az USA-n belüli járatokon a Delta flottájában.
A lépéssel az Egyesült Államok nagy légitársaságai közül immár egy sem üzemelteti menetrend szerinti utasforgalomban a típus bármely változatát.
A Deltát szinte napra pontosan kilenc hónappal megelőzve, 2019 szeptemberében az American Airlines vált meg utolsó MD-80-asaitól, a típust a nyolcvanas évek eleje óta használta a légitársaság.