Közösségi gyűjtést indított egy szervezet, hogy a Heathrow egyik sarkában több mint húsz éve álló szuperszonikus repülőgépet a London Eye óriáskerék mellé helyezzék kiállítási attrakcióként.
A G-BOAB lajstromjelű, 1976-ban gyártott példány 2000 augusztusában repült utoljára, amikor az előző hónapban az egyik Air France-példánnyal történt párizsi katasztrófa után ideiglenesen felfüggesztették a Concorde-ok üzemelését.
A szervezők – akiket az egykori Concorde-kapitány, a típus utolsó repülésén szolgálatot teljesítő Les Brodi is támogat – oldala szerint ezután úgy volt, hogy még visszatér a forgalomba ez a példány is.
Végül az előírt módosításokat nem végezték el a gépen, mert a British Airways úgy döntött, elég 5 Concorde. A G-BOAB azóta, tehát huszonhárom éve Heathrow-n áll, jelenleg a 27L jelű pályavég közelében.
A kezdeményezők szeretnék a lassan pusztuló, berendezésétől megfosztott gépet a Temze folyóra, a London Eye óriáskerék mellett kialakítandó platformon kiállítani.
A szerkezet alsó szintjén interaktív tárlat és foglalkozások várnák a látogatókat, főként a gyerekeket, tudományos-ismeretterjesztő előadásokkal, a túrán aztán kis csoportokban az egy szinttel feljebb, a nyílt fedélzetre helyezett Concorde belsejébe is bevinnék őket.
Itt a pilótafülkét is megtekinthetik, és mintegy 50 ülést visszaépítenének a beltérbe, amelyekben helyet foglalva virtuális utazáson vehetnének részt a vendégek, ráadásul pezsgőt és csokoládét is felszolgálnának nekik.
A minap volt húsz éve, hogy a típus utoljára repült: a szuperszonikus utasszállító történetéről az első repülés ötvenedik évfordulójára írt cikkünkben lehet bővebben olvasni, a megmaradt példányok sorsát pedig egy másik cikkünkben szedtük össze.