Pontosan harminc éve, 1992. május 17-én indult meg a forgalom München új repülőterén, amely mára Európa egyik legjobb légikikötője lett.
A Franz Josef Sratuss néhai bajor miniszterelnökről elnevezett repülőteret 1992. május 11-én nyitották meg ünnepélyesen, amikor több ezer vendég jelenlétében leszállt a légikikötőben a Lufthansa egyik Boeing 747-200-asa.
A menetrend szerinti forgalom néhány nappal később, május 17-én indult el, miután a régi, szűkössé vált és a környező városrészek miatt már nem bővíthető Riem reptérről 700 teherjármű és 5000 ember részvételével, mindössze egyetlen éjszaka leforgása alatt költöztették át a földi kiszolgáló járműveket és egyéb berendezéseket.
Az új müncheni repülőtér már a megnyitása utáni évben 12 millió utast fogadott, és a 90-es évek közepére a Lufthansa második számú bázisává vált Frankfurt mellett.
A járvány előtti 2019-es évben pedig már közel 48 millió utas használta a repülőteret.
A német légitársaság a repülőtér üzemeltetőjével közös finanszírozással építette meg a 2003 júniusában megnyitott második terminált. Ennek kapacitását 2016 áprilisában egy szatelit-épülettel növelték meg jelentősen, 2019-ben pedig egy újabb móló hozzáépítésének terveit mutatták be, eközben 2017-ben a világ legjobb reptéri terminálja lett. A korábbi, 1-es utascsarnok felújítási munkálataihoz az elmúlt években látott hozzá az üzemeltető.
A repülőtér harmadik futópályával történő bővítése évek óta forró téma a német és a bajor tartományi politikában, de a környezetvédelmi okok miatt támadott terveket egyelőre parkolópályára tették.
A repülőteret üzemeltető cég vezérigazgatója Jost Lammers, aki 2019-ben igazolt át a Budapest Airporttól Münchenbe.