Májusban újraindítaná a Boeing a 737 MAX gyártását, bár a részletek egyelőre nem világosak. Közben a koronavírus-járvány miatt nehéz helyzetbe került repülőgépipart az USA megmentené, de ellentét feszül a kormányzat és a Boeing vezetése között ennek módját illetően.
A Reuters forrásai szerint a MAX típusváltozat légialkalmassági engedélyének visszavonása és immár egy éve tartó repülési tilalma miatt idén januárban leállított összeszerelést azért májusban indítaná újra a chicagói székhelyű társaság, mert a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) ekkorra várhatóan újra kiadja az engedélyt.
Iparági források szerint a Boeing arra kérte pár beszállítóját: álljanak készenlétben arra, hogy a 737-es gyártásához szükséges alkatrészeket le tudják szállítani májusban.
Greg Smith, a Boeing pénzügyi vezérigazgató-helyettese a hírügynökségnek ezzel kapcsolatban azt mondta, hogy nagyon lassú, szisztematikus folyamat lesz a végösszeszerelő sor felélesztése. Elmondása szerint az elsődleges feladat az, hogy az ügyfelek használható gépeket kapjanak, a gyártás elindításának tehát összhangban kell lennie az FAA engedélyének kiadásával.
A koronavírus-járvány előtt mintegy 400 készre gyártott, de át nem adott MAX pihent különböző helyeken, de a megbetegedések miatt térdre rogyott a légiközlekedés.
Kérdéses, hogy a gyártósor májusi beindításával milyen légitársaságnak tudnának gépeket leszállítani, amely nem szintén parkolóba helyezné őket.
A Boeing még hétfőn egyébként azt közölte, hogy leállítja a Seattle környéki gyáraiban a teljes tevékenységét, miután egy everetti munkavállalója meg is halt a koronavírus miatt. Sőt, szintén hétfőn még a beszállítóinak is azt mondta a cég, tartsák vissza az alkatrészeket.
A vállalat korábban számos költségcsökkentő intézkedést bevezetett, a vezetők év végéig nem veszik fel bérüket, és az osztalékok kifizetését is leállították. Emellett a Boeing 60 milliárd dolláros segítséget kért a kormányzattól az egész repülőgépgyártó iparnak: a kormányzat pozitívan reagált, és megkezdődtek a tárgyalások.
Donald Trump amerikai elnök a Fox News-nak nyilatkozva azt mondta a Reuters szerint, hogy nem hagyják csődbe menni a Boeinget, ideiglenesen pénzügyi segítséget kap a társaság, hogy túlélje a helyzetet. Cserébe viszont a gyártónak részesedést kell adnia az adófizetőknek, ha már az ő pénzükből mentették meg a céget.
David Calhoun vezérigazgató viszont azt mondta, ha a kormányzat állami tulajdonrészhez köti a mentőcsomagot, akkor köszönik, de nem kérnek belőle, inkább más lehetőséget választanak.
Van néhány opció szerinte a piacokon, de azt is elmondta, hogy az lenne a legjobb, ha a kormány engedné a Boeingnek a hitelfelvételt, és a cég kamatostól mindent visszafizetne.