Bő két évvel az eredetileg tervezett dátum előtt, már 2023-2024-ben bemutatkozhat a Boeing új generációs 777 típuscsaládjának áruszállító változata belsős hírek szerint. Ennek oka lehet, hogy a koronavírus-járvány miatt nagyobb potenciál van az áruszállításban, és hogy a gyártó három év múlva leállíthatja a 747-es programot.
A Leeham News szakportál saját forrásaira hivatkozva számolt be arról, hogy az amerikai gyártó a járvány miatt megcsappant kereslet miatt olyan típusváltozatok fejlesztését helyezné előtérbe, amelyre nagyobb igény mutatkozhat.
A 777X program 2013-as elindulásakor 2019-2020-ra tervezték a 9-es verziót, amely azóta 2021-re csúszott, két évvel később mutatkozott volna be a kisebb, 8-as változat, de ennek fejlesztését határozatlan időre elhalasztotta a Boeing.
Két évvel a 8-as után jött csak volna az új 777F, az áruszállító változat, amely a 8-asnál valamivel hosszabb, de a 9-esnél rövidebb lenne.
Az újgenerációs szélestörzsű típus nem a legszerencsésebb helyzetben lép piacra, várhatóan 2021-ben sem fogja megközelíteni az utasforgalom a 2019-es szintet. A légitársaságok folyamatosan tolják el a gépátvételek időpontját, vagy mondják le a rendeléseket, a Boeingnél idén 600 gépre szóló rendelést mondtak vissza.
Az utasforgalom helyett az áruszállításban van még potenciál, mivel az előbbieknél biztosított belly cargo kapacitás még egy ideig hiányozni fog.
Ezért is dönthetett úgy a Boeing, hogy előbbre hozza az új 777F bemutatását, ha igaznak bizonyulnak a hírek.
Egyébként a Boeingnek nagy segítséget jelentene, ha a szerződésekért legalább az előleget be tudná zsebelni az ügyfeleitől, de a 777X gyártósort is fel tudná pörgetni ez a megoldás. A tervek szerint a soron havonta csupán egyetlen gép készül az első időszakban.
A szakportál szerint alátámasztja ezeket a feltételezéseket a Volga-Dnepr és a Boeing bíróságra került ügye: előbbi azzal vádolja a gyártót, hogy bár később akarták átvenni a megrendelt 777-es és 747-es áruszállítókat, a Boeing emiatt másnak szeretné eladni ezeket.
A per anyagából kiderül, hogy a Boeing három év múlva le akarja állítani a 747-8F gyártását.
A Leeham News szerint feltételezhető, hogy az új, vélhetően a jelenlegi 777F-nél nagyobb kapacitású 777F-ekkel akarja kiváltani az áruszállító Jumbót.