Kisebb flottával és a korábbi tervekhez képest más üzleti tervvel indulna el a Jetblue és az Azul alapítója, David Neeleman új légitársasága, a Breeze, sőt a repülőgépeket is más forrásból szerzik be.
Úgy tűnik, a milliárdos vállalkozó, David Neeleman több más vezérigazgatóval együtt lát valamiféle lehetőséget abban, ha a járvány idején kezd vállalkozásba. A korábban Moxy néven emlegetett, azóta Breeze márkára keresztelt új légitársasága viszont a helyzet miatt az eredeti tervektől eltérő módon indulhat el a CAPA légiközekedési tudásközpont elemzése alapján.
Bár a cég korábbi közlése szerint beadták a hatóságokhoz az üzemelési engedély iránti kérelmet, a légitársaság vezetése végül inkább megállapodást kötött az idén áprilisban csődbe ment Compass Airways regionális légitársasággal az ő engedélyük átvételéről. Ez egyben azt is jelenti, hogy a Breeze központja a Compass székhelyére, Minneapolisba költözik. Most az Egyesült Államok Közlekedési Minisztériuma előtt van az ügy.
Ha jóváhagyják az engedélyek átruházását, akkor a Breeze a minneapolisi központból idén októberben elindíthatja első járatait.
A kezdetekben viszont csak charter-járatokat fognak teljesíteni, a menetrend szerinti közlekedést jövő márciusban indíthatja majd el a cég.
Némileg változott a flotta is, a Breeze ugyanis a jelek szerint talált olcsóbb megoldást az Embraerek bérlésére. Neeleman eredetileg a brazil Azultól szerzett volna 30 darab Embraer E190-est, de több példányra a LOT is igényt tartott.
Részben emiatt, részben a kedvezőbb finanszírozás miatt végül úgy döntöttek, hogy a Nordic Aviation Capitaltól szerzik be a gépeket, de csak 15 példányt. Arról egyelőre nincsenek információk, hogy a Breeze 60 darabos Airbus A220 megrendelése érvényes-e még. Az első példányokat 2021-ben kellene átvennie a társaságak.