Flottájának harminc százalékától elköszön az Air Canada, így a Rouge nevű szabadidős légitársaságának nem marad szélestörzsű gépe. Ezért ha a kanadai cég a jövőben újra repülne Budapestre, azt biztosan más típussal és más színekben teszi majd.

Jelentős változásokról közölt részleteket az Air Canada az első negyedéves eredményeinek bejelentésekor. A cégcsoport március végén összesen 258 repülőgépet üzemeltetett, ám a flotta mérete körülbelül a 70 százalékára csökken a következő időszakban.
A vállalat összesen 79 repülőgépet küld nyugdíjba a tervezetthez képest korábban.
Ezek között túlnyomórészt kiöregedett Boeing 767-esek és kisebb befogadóképességű Airbus A319-esek, valamint regionális Embraer E190-esek vannak, utóbbiakat már le is állította a cég.
A végleg búcsúzó 30 Boeing 767-es és 38 Airbus A319-es nagy része (25 darab 767-es és 22 darab A319) az Air Canada Rouge 65 gépet számláló flottájából távozik.
A döntés hátterében az húzódhat meg, hogy
a légitársaság a kiöregedett és gazdaságtalanul üzemeltethető gépeitől igyekezett szabadulni, valamint a vezetőség arra számíthat, hogy a szabadidős járatok piacán a koronavírus-járvány miatt nagyobb lesz a keresletcsökkenés, amely lassabban is tér majd vissza.
A Rouge összesen 18 darab A320-as és A321-es repülőgéppel üzemel tovább, a szabadidős-diszkont légitársaság flottájában így nem marad egyetlen szélestörzsű repülőgép sem.

Amint korábban megírtuk, az Air Canada felvásárolja a rivális Air Transat szabadidős légitársaságot, a cég megtartja a jól bejáratott márkát, és a Rouge útvonalainak többségét ezzel repüli majd. Az Air Transat flottájában javarészt Airbus A330-asok és A321-esek vannak, és a jövőben az A321neo nagyhatótávú változatára építenek, az A321LR típusból összesen 14 példányt rendelt a cég.
Az Air Canada Rouge járatai az idei nyári szezonban biztosan nem térnek vissza Ferihegyre. Ha a légitársaság jövőre vagy az után újra üzemeltetne járatokat Budapestre, a flotta átalakítása miatt azt már biztosan nem a megszokott, piros-fehér Boeing 767-300ER típussal repüli majd, de ezen öreg gépek kivonását az utasok többsége biztosan nem bánja.
