Csak a karácsonyi időszak hozhat némi növekedést Ferihegyen, a Budapest Airport arra számít, hogy legfeljebb a 4 millió lesz az idei utasforgalom. Az üzemeltető havas flottája felkészülten várja a téli időjárást.

A Budapest Airport lapunkhoz eljuttatott közleményében azt írta, hogy a koronavírus-járvány európai terjedése és az ezzel kapcsolatos utazási és egyéb korlátozások bevezetése miatt – más repülőterekhez hasonlóan – folyamatosan csökken a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér forgalma.

A közlemény felidézi, hogy a 2020 szeptemberében mért 88 000 főt meghaladó utasszám után októberben összesen 62 816 érkező és induló utast fogadott a fővárosi repülőtér, ami 95,7 százalékos visszaesést jelent az előző év azonos időszakához képest. A napi utasszám 1500 és 3000 fő között ingadozott októberben, szemben a tavalyi 40-50 ezerrel.

Korábban beszámoltunk arról, hogy több légitársaság is felfüggeszti üzemelését, vagy csökkenti járatai számát novembertől. A hónap második felére érheti el a mélypontot a Liszt Ferenc-reptér forgalma: mintegy 20 útvonal és heti 70 járat maradt elérhető, de a tervezett menetrendből a friss korlátozások miatt továbbiak is kieshetnek.

A Budapest Airport novemberben is hasonló mértékű csökkenésre számít, decemberben a karácsonyi időszak hozhat némi bővülést, ami azt jelenti, hogy az éves utasforgalom idén legfeljebb 4 millió lehet.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
(Fotó: Budapest Airport/Baranyi Róbert)

A repülőtér első tíz havi áruforgalma átlépte a 100 000 tonnás határt, megbízható támaszt adva ezzel a magyar gazdaságnak.

Az üzemeltető közlése hangsúlyozza, hogy a korábbi évek felelős gazdálkodásának és a Budapest Airport tőkeerős tulajdonosainak köszönhetően a vállalat működése továbbra is stabil, finanszírozása biztosított. A cég továbbra is garantálni tudja a repülőtér biztonságos és folyamatos működését, illetve az ehhez szükséges személyi állomány rendelkezésre állását.

Felkészülten várja a téli időjárást a repülőtér havas flottája

A repülőtéri szakembereknek évről évre meg kell küzdenie azokkal a kihívásokkal, amelyeket a téli időszak jelent a repülőtér infrastruktúrája számára: a hó, havas eső, az ónos eső és az extrém hideg mind-mind olyan körülmények, amelyek a repülőtéren dolgozó szakemberek azonnali intézkedését és maximális felkészültségét igénylik. Ez nemcsak hóeltakarítást jelent, hanem például a futópályák, gurulóutak és forgalmi előterek síkosságmentesítését – akár folyamatosan, a nap 24 órájában.

Az utasok és a repülés biztonsága elsődleges szempont az üzemeltető számára, ezért a Budapest Airport már a havas szezon kezdete előtt megkezdi a felkészülést a télre. A fel- és leszálló repülőgépeknek különösen fontos, hogy megfelelő tapadású betonfelület várja őket, ezért a futópályák, gurulóutak és előterek síkosságmentesítésére kiemelt figyelmet kell fordítani.

A repülőtér működésének biztosítására a Budapest Airport az ország egyik legmodernebb és legjobban felszerelt hóeltakarító flottáját üzemelteti: a 32 járműből álló járműpark tagjai nemcsak nagy teljesítményű, hanem rendkívül látványos gépek is.

(Fotó: Budapest Airport/Baranyi Róbert)

Ezek a csúcskategóriás gépek azonban önmagukban nem tudnák felvenni a harcot az időjárással. A biztonságos és stabil repülésüzemről a Budapest Airport kollégái gondoskodnak: tulajdonképp ők a gépóriások mozgatói.

A gépkezelő munkatársakat a betanulás során szimulátorok is segítik abban, hogy a későbbiekben a behavazott gurulóutakon is kiválóan tájékozódjanak. A pályákon történő éles gyakorlatok előtt virtuális térben „mozogva” ismerik ki a ferihegyi gurulóút-hálózat minden szegletét. A kollégák toborzása már a nyáron elkezdődik, a téli hószolgálat – ekkorra már felkészült és profi – munkatársai pedig már november 1-től egészen március végéig riaszthatók hóhelyzet esetén.