Az eddiginél is nagyobb csúszásokra számít a 737-esek átadásában a Boeing, mivel a beszállítók nem bírják a tempót.

A múlt héten számoltunk be arról, hogy Rentonban és a Seattle melletti Boeing Fielden is egymás hegyén hátán állnak az el nem készült 737-esek, és lassan a Boeing azt sem tudja, hova tegye a gépeket.

A Reutersnek Greg Smith pénzügyi igazgató azt mondta, a második félévben kezdődött a probléma igazán a harmadik és negyedik negyedévben fogja éreztetni hatását, bár ennek okát elsősorban az átadások és a gyártás üteme közti különbségben jelölte meg. Elmondása szerint a Boeing több gépet fog gyártani azév további részében, mint amennyit átad.

A rentoni spotterdomb, ahonnan az egész gyár élete figyelemmel kísérhető.

A Reuters azonban cikkében megjegyezte, hogy a hajtóművek beszállítója, a General Electric és a francia Safran közös vállalkozása, a CFM International gyártási nehézségekkel néz szembe.

A gyártás lassulását emellett a wichitai Spirit Aerosystems okozza, akik a törzseket gyártják a Boeing számára. Ez azért is érinti kellemetlenül a Boeinget, mert a rentoni 737 összeszerelő csarnokban a szárnyak törzshöz illesztésével kezdődik meg a munka. Wichitában a saját beszállító láncolatukban keletkezett késlekedések akadályozzák a munkát. A Spirit azt tervezte, hogy ez év közepére megoldja a problémákat.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Fotó: AIRportal.hu

A Boeing 2019-re 57-re szeretné növelni a 737-esek havi gyártási rátáját. Rentonban jelenleg három gyártósoron zajlik a 737-esek gyártása: kettőn a Next Generation, egyen pedig a MAX-ok készülnek.