Eredménytelen lett a Ryanair és a Boeing között a 737 MAX 10 repülőgépek megrendeléséről tíz hónapja tartó tárgyalássorozat.
Nem sikerült megegyezni a Boeing 737 MAX leghosszabb törzsű, 10-es változatának vásárlását célzó egyeztetéseken a gépek árában az amerikai gyártóval, közölte az ír diszkont légitársaság, így a tíz hónapja tartó tárgyalássorozatot nem követi megrendelés.
A Ryanair szerint a 737 MAX 10 árazása tekintetében túl nagy a szakadék a légitársaság és a gyártó elképzelései között, így a felek arra jutottak, hogy nem érdemes további időt pazarolni az egyeztetésekre.
Az európai fapados légitársaság a következő ötéves időszakban átveszi a korábbi 210 darab Boeing 737 MAX 8 200 megrendeléséből a fennmaradó még több mint kétszázat, így a flottája 2025-re több mint 600 példányra bővül, amellyel évente 200 millió feletti utas szállítására lesz képes.
Michael O’Leary, a Ryanair-csoport vezérigazgatója csalódottságának adott hangot, hogy nem sikerült megállapodniuk a Boeinggel a MAX 10-rendelésről. Ennek oka szerinte, hogy a gyártó előrejelzései a repülőgépek árazásával kapcsolatban túlzottan optimisták.
Ezzel a Ryanair nem ért egyet, sőt a szabadszájú vezérigazgató megjegyzi a közleményében, hogy a két nagy Boeing-üzemeltető, a Delta és a Jet2 közelmúltbéli Airbus-megrendelései is ezt a problémát jelzik.