Míg régebben a berlini Tegel reptér bezárása mellett állt ki, a minap már arról beszélt Carsten Spohr Lufthansa-vezér: át kellene gondolni, nem kellene-e mégis meghagyni az új reptér átadása után. Szerinte a német főváros egyre növekvő forgalma indokolná ezt. Ugyanakkor Berlin-Brandenburgot épp ezért máris bővíti az üzemeltető, a 2020 őszén tervezett megnyitásra.

A Lufthansa évindító ünnepi hangversenyén, a berlini Konzerthausban a minap a légitársasági csoport elnök-vezérigazgatója nagy visszhangot kiváltó beszédet tartott a Bild tudósítása szerint.

Carsten Spohr azt mondta: a berlini új reptér 2020 őszi átadása után talán mégis nyitva maradhatna Tegel, hiszen nagy mértékben növekszik a német főváros légiforgalma.

Újabb vita jöhet a régi reptér jövőjéről? (Fotó: Berlin Airport)

Korábban a szakember még egyetértett azzal, hogy Tegelt be kell zárni a Schönefeld déli irányú bővítésével létrehozott Berlin-Brandenburg reptér megnyitásakor, mint ahogy arról beszámoltunk. Ennek egyrészt jogi, másrészt technikai okai is volnának.

Az új helyszín úgy jöhetett létre, hogy vállalták a régi légikikötő bezárását, de a repülési útvonalak is zavarnák egymást a kettő egyidejű működése esetén.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ugyanakkor polgári kezdeményezés jött létre Tegel megtartásáért, és népszavazáson is olyan eredmény született, hogy a berliniek ragaszkodnak a városközeli régi helyszínhez.

Emellett a most már jelentős németországi szereplő, a Ryanair is kiállt a nyitva hagyásáért. Felmerült amúgy olyan változat is, hogy Tegel a kisgépes és kormányzati repüléseket szolgálná csak.

Azonban Berlin-Brandenburg bővítéséről már döntés született, pont a növekvő légiforgalom miatt, és a munkát el is kezdte az üzemeltető vállalat.

Már zajlik az új helyszín bővítése, hogy a megnyitóra nagyobb kapacitása legyen (Fotó: Berlin Airport)

Egy kiegészítő terminál már épül, és a régi schönefeldi utascsarnokokat is megtartják a felújításuk után egy ideig, hogy az infrastruktúra alkalmas legyen az időközben – még az Air Berlin csődje ellenére is – egyre bővülő utasmennyiség kezelésére.

Korábban Carsten Spohr azzal is indokolta Tegel bezárásának szükségességét, hogy két reptér egyidejű működése megzavarná az utasokat, észben kellene tartaniuk, mely légitársaság honnan közlekedik.

A minapi eseményen egyébként a Lufthansa-vezér szidta a berlini reptereket üzemeltető vállalatot, annak vezetője jelenlétében, mondván: tarthatatlan a helyzet Tegelen, hatalmas sorok vannak, elavultak a rendszerek, és elvesztették a türelmüket.

Az üzemeltető korábban már bejelentette, hogy kisebb ráncfelvarrásokat végeznek az elavult terminálokon, hogy az új reptér 2020 őszi megnyitásáig kihúzzák valahogy.