A kanadai légügyi hatóság után az európai is kiállította a nagyobb befogadóképességű Bombardier CSeries CS300-as változatának légialkalmassági engedélyét – közölte a kanadai repülőgépgyártó.
Az európai légügyi hatóság szerepét betöltő EASA által most kiállított engedélynek köszönhetően már nincs adminisztratív akadálya annak, hogy a típus indító légitársasága, az airBaltic még ennek az évnek a végén üzembe állítsa az első Bombardier CS300-as repülőgépét.
Fred Cromer, a Bombardier kereskedelmi repülőgépeket gyártó divíziójának elnöke az iparág szempontjából történelmi eredménynek nevezte, hogy a kanadai repülőgépgyár mindössze kilenc hónap eltéréssel a teljesen új fejlesztésű típus két változatra is sikeresen megszerezte a légitársasági üzembe állításhoz szükséges engedélyeket.
A szakember meggyőződése szerint a CS300-as üzembe állítása is hasonlóan zökkenőmentesen fog zajlani, mint a rövidebb törzsű CS100-as változat forgalomba helyezése a svájci Swiss légitársaságnál.
Amint arról korábban beszámoltunk, szeptember végén Európában folytatódott a Bombardier CS300-as berepülési programja, a típus indító légitársasága, az Air Baltic szakemberei is részt vettek a tesztekben. A típus második tesztpéldánya az Air Baltic bázisáról, Rigából teljesített útvonal-teszteket több, a régióban lévő város repülőterére, illetve az emirátusokba.
Az útvonal-teszteket azért hajtották végre, mert a gyártó mérnökei és a légitársaság üzemeltetésért felelős vezetői ezen tesztekkel tudják a legjobban szimulálni, hogyan fog az új típus légitársasági környezetben teljesíteni. Egy ugyanilyen tesztelés alkalmával járt Budapesten a típuscsalád rövidebb törzsű változatának, a CS100-asnak az egyik tesztpéldánya még idén márciusban.
A CS300-as szűzfelszállása tavaly február 27-én volt, jelenleg két tesztgép teljesíti a berepülési fázist. Szeptember végéig összesen 235 gépre érkezett rendelés a Bombardier-hez, a legtöbbet, 45-öt az Air Canada rendelt eddig.
A Pratt & Whitney PW1500G hajtóművel szerelt CSeries gépek a Swiss hálózatában a légitársaság közlése alapján nagyon jól teljesítenek. A típuscsalád kisebbik tagja a CS100-as 2016. július 15-én állt forgalomba a svájci Swiss légitársaságnál.
Míg a CS100-as 108-133, addig a CS300-as 130-160 székes konfigurációban érhető el.
Az új típus hivatalos sajtóbemutatóját követően egyórás tesztrepülésen próbáltuk ki a Swiss vadiúj Bombardier CS100-as regionális repülőgépét. Verdiktünk szerint az eddigi legjobb regionális gépet alkották meg a kanadaiak.