Az X-66 technológiademonstrátor egy MD-90-esen alapul, amellyel a NASA-val együttműködésben a nagy üzemanyag-hatékonyságot ígérő koncepciót tesztelik majd.
A repülőgépet az úgynevezett transzonikus merevített szárnyakkal (Transonic Truss-Braced Wing, TTBW) szerelik fel. Az N931TB lajstromjelű MD-90-esről már eltávolították a hajtóműveket, valamit leszerelik róla az eredeti szárnyait is, mielőtt megkezdődne az újfajta elemek kialakítása.
A repülőgép szerkezetét lézerszkennerekkel digitalizálták, az információkat a 3D-s modellező szoftverben használják fel a lehető legnagyobb pontosság érdekében, ennek segítségével helyezik el az alkatrészeket.
Az X-66 várhatóan 2028-ban repül először, és a tervek szerint a merevítőkkel megtámasztott, ultravékony szárnyak jelentős csökkenést hoznak az üzemanyag-fogyasztásban és a károsanyag-kibocsátásban.
A Boeing arra számít, hogy a 737-es utódjánál már a TTBW szárnykoncepciót használja majd.