A Lufthansa-csoporthoz tartozó osztrák légitársaság az Air Dolomitinak adta át az elsőként kivont repülőgépet.
Rövid- és közepes távú járatokat teljesítő, keskenytörzsű flottája nagyszabású megújításának részeként megkezdte Embraer E195-ös repülőgépei kivonását az Austrian Airlines.
A Flightglobal információi szerint elsőként az MSN542 gyári számú, OE-LWM hagyja el a flottát, amely I-ENJA lajstromjellel a napokban repült át Bécsből Veronába, a Lufthansa-csoporthoz tartozó Air Dolomitihez.
Az osztrák légitársaság 2016 óta üzemelteti az E195-ösöket, összesen 17 darabot, amelyek 2028 végéig fokozatosan távoznak a flottából, 13 az Air Dolomitihez kerül, négyet pedig más vevőknek értékesítenek.
A flottamodernizációs stratégia lényege, hogy az Austrian saját, 46 gépre bővülő flottája mindössze két típusból álljon, a keskenytörzsű Airbus A320neo típuscsalád példányaiból, illetve szélestörzsű Boeing 787-9 Dreamlinerekből. Utóbbiak a meglévő Boeing 777-200ER és 767-300ER gépeket váltják 2028 végéig.
Amint korábban megírtuk, az Austrian CFM-LEAP hajtóművekkel felszerelt Airbus A320neo és A321neo repülőgépet állít forgalomba a Lufthansa-csoport megrendelésállományából, a meglévő Pratt & Whitney GTF-hajtóművekkel felszerelt A320neóit pedig az Edelweiss-nek adja át.
A rövidebb járatok teljesítésére az Austrian személyzettel együtt bérel már jelenleg is regionális repülőgépeket, például a Braathenstől ATR-eket, az Air Baltic-tól A220-asokat, valamint az Air Dolomititól E195-ösöket.


















