Több veszteséget termelő közép- és hosszútávú járatát megszünteti az Austrian Airlines, a felszabaduló kapacitásokat a jól jövedelmező, népszerű útvonalakra csoportosítják át.
A Lufthansa-Csoport alá tartozó osztrák nemzeti légitársaság bezárja veszteséget termelő, az utóbbi időben az utasok részéről megcsappant érdeklődésre számot tartó útvonalait.
A légitársaság szeptember közepétől megszünteti járatait az iráni Isfahanba és Shirazba, október végétől pedig Hong Kong, Havanna és Colombo sem lesz elérhető közvetlenül Bécsből.
Emellett szezonális járat lesz csak a floridai Miamiba, az útvonalat októbertől a 2019-es nyári menetrend kezdetéig nem szolgálja ki az Austrian.
A bezárások és menetrend ritkítások közepette ugyanakkor október 27-től új afrikai útvonal kerül fel az osztrák hálózatos térképére, a dél-afrikai Fokvárosba közlekedtetnek majd hetente két járatpárt – írja az ATW Online.
A járatmegszüntetésekből és a ritkításból adódóan felszabaduló kapacitásokat a cég a tervek szerint megmaradt amerikai, valamint kínai útvonalain használja fel járatsűrítésre, így alkalmazkodva az utazók igényeihez.
Flottamodernizáció csak önerőből
Mint arról beszámoltunk, az Austrian Airlines anyavállalatát, a Lufthansa-holdingot vezető Carsten Spohr a cég hatvanadik születésnapján arról beszélt, az osztrák cég csak abban az esetben cserélheti le korosodó szélestörzsű flottáját, ha hatékonyabbá tud válni.
Spohr szerint az osztrák cég egyértelműen rosszul gazdálkodik, mert a teljes Lufthansa-csoport gépparkjának tíz százalékát üzemelteti, de csak a bevételek négy százalékát képes megtermelni, ami viszonylag gyenge eredmény.
A cégvezető ezért egyértelműen kijelentette, csak akkor lehetséges az öreg 767-esek és 777-esek cseréje, ha azt az osztrákok saját maguk képesek kigazdálkodni, az anyavállalat erre nem bocsát rendelkezésre plusz forrást.
Gyanítható azonban, hogy a holding Bécs helyett inkább Zürichre, és a német nagyvárosokra kívánja helyezni a hangsúlyt a hosszútávú járathálózatban, mivel a Swiss szélestörzsű gépparkját alaposan felfrissítették.
Ezzel szemben Bécsbe csak egy, korábban az Aeromexiconál repült, 17 éves használt Boeing 777-200-as került, és a flotta többi tagjának karbantartása is egyre költségesebb.