Mégsem lesz tulajdonos a Virgin Atlantic-ben az Air France–KLM, mivel rájöttek, hogy a Deltával közös együttműködésen belül e nélkül is kihasználhatják a szinergiákat.

A Virgin, az Air France és a Delta Air Lines még 2017-ben állapodott meg a szorosabb együttműködés létrehozásában, ennek részeként a Virgin beleegyezett abba, hogy 31 százaléknyi tulajdonrészt a francia-holland cégcsoport vesz meg 280 millió dollárért, a vállalat irányítását pedig a továbbiakban a 49 százalékos tulajdonrészt birtokló Delta és az Air France–KLM vette volna át.

Az ügyletet a közelmúltban hagyta jóvá az Egyesült Államok versenyjogi hatósága, amire a cégek megállapodtak abban, hogy nincs már szükség a Virgin és az Air France–KLM közti ügyletre.

Ennek oka, hogy a légitársaságban való részesedésvásárlás nélkül is végrehajtható az irányítás részbeni átvétele és a hatékonyság növelése. Ezt a Reuters szerint Richard Branson, a Virgin vezetője közölte, akinek a hírek szerint korábban amúgy sem fűlött a foga cége egy részének eladásához. Már csak azért sem, mert nem sokkal korábban adta el a Virgin Americát az Alaska Airlines-nak, és ezt a lépését is végig ellenezte.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Air France közlése szerint az üzemelés így is hatékonyabb lehet, mert egyszerűbb lesz a döntéshozatali eljárás és az együttműködés minden szinergiát ki tud majd használni.

Hogy az üzletből nem lett semmi, abban a franciáknak is benne lehet a kezük, Benjamin Smith vezérigazgató ugyanis a közelmúltban jelentett be egy költséges flottacsereprogramot a teljes cégcsoportban.