Kizárólag a légiáru-szállításra és repülőgépei bérbeadására fókuszál októbertől az Air Belgium, az eladósodott légitársaságnál szerkezetátalakítás is kezdődik.
A cég igazgatóságának döntése szerint az adósságállomány csökkentése, valamint a nyereséges működéshez történő visszatérés érdekében szerkezetátalakítási programot kezdeményez, amelyhez megkérte az illetékes bíróság jóváhagyását.
Ha jóváhagyják a kérelmet, akkor a légitársaság megkezdheti a tárgyalásokat a hitelezőivel adósságainak csökkentése és a kamatfizetési kötelezettségek átütemezése érdekében.
A cég igazgatótanácsa döntött arról is, hogy október 3-tól törli az Air Belgium összes menetrend szerinti utasszállító járatát, és a jövőben kizárólag a wet-lease és cargo-üzletágakra koncentrál.
A légitársaság a világjárvány és az ukrajnai konfliktus hatásait okolja a magas üzemanyagárak és infláció mellett azért, hogy saját utasszállító járatai jelentős veszteséget termeltek, amely súlyos hatással volt a cég eredményére és készpénzállományára is.
Amint korábban megírtuk, a légitársaság kritikus pénzügyi helyzetbe került, és új befektető bevonása nélkül bizonytalanná vált a jövője. Az erős verseny miatt a cég már tavasszal megszüntette a Karib-térségbe közlekedő utasszállító járatait, a felszabadult kapacitást charter-járatokra és wet-lease alapon adta bérbe, csak a Mauritiusra és Dél-Afrikába közlekedő menetrend szerinti járatait tartotta meg.