Megtalálták a hétfőn lezuhant Lion Air JT 610-es járatát teljesítő Boeing 737 MAX 8 törzsét, illetve a második adatrögzítő jeleit is bemérték.
Az amerikai CNN hírtelevízió szerint Muhammad Syaugi, a mentés végző ügynökség vezetője sajtótájékoztatón azt mondta, sikerült megtalálniuk a lezuhant gép törzsét, illetve fogják a jelét a második feketedoboznak is, amely a pilótafülkében zajló kommunikációt és hangokat rögzíti (Cockpit Voice Recorder – CVR). Hozzátette ugyanakkor, hogy
a jel nagyon gyenge, de nincs messze az egyik kutatóhajójuktól, remélhetőleg napokon belül a felszínre hozhatják a készüléket.
A munkálatokat nagyban nehezíti, hogy a Jáva-tengeren a baleset helyszínén erős áramlatok vannak és nagyon rosszul látni a felkavarodott vízben. Több mint 100 búvár dolgozik a helyszínen, a roncsok és az áldozatok felderítése közben az egyik búvár életét vesztette.
A Boeing 737 MAX 8-as repülési adatait rögzítő berendezést még csütörtökön találták meg és hozták a felszínre, de Syaugi elmondása szerint egyelőre nem sikerült belőle adatokat kinyerni. A nyomozásban az indonézeket az ausztrál balesetvizsgálók is segítik, remélhetőleg még a hétvégén sikerül adatokhoz jutni a rögzítőből.
Eddig a legnagyobb a tengerből kiemelt roncsdarab a Boeing 737 MAX 8 egyik főfutóműve volt.
Mint arról beszámoltunk, a Lion Air JT 610-es számú járatát teljesítő, PK-LQP lajstromjelű, szinte vadonatúj 737 MAX 8 október 29-én, helyi idő szerint reggel fél hét után nem sokkal a Jáva-tengerbe zuhant, a fedélzetén 181 utassal és nyolc fős személyzettel. A katasztrófát senki nem élte túl. A légitársaság azt közölte, hogy a pilóták műszaki meghibásodás miatt jelezték, hogy vissza akarnak fordulni a repülőtérre. Bár erre az engedélyt az irányítás megadta, a repülőgép nem kezdte meg a visszafordulást, majd nem sokkal később eltűnt a radarképernyőről.
Az aviation-safety.net nem hivatalosan megszerezte a gép október 28-án kelt egyik karbantartási jegyzőkönyvét, amely szerint a JT 43-as Denpasarból – Jakartába tartó járat teljesítése közben a 737-es magasságmérői szokatlan értékek között ugráltak.
A sajtóértesülések szerint a járat kapitánya saját magasságmérőjét nem, csak az elsőtisztét ítélte megbízhatónak, ezért át is adta neki a gép irányítását.
A járat teljesítése után a repülőgép Jakartában éjszakázott, mintegy 8 órát állt a repülőtéren, ezalatt a karbantartó személyzet jelzései alapján átvizsgálták a műszereket, a számítógépes teszteket másodszor lefuttatva a műszakiak kielégítő eredményre jutottak.