Az Airbus igazgatósága jóváhagyta az A350F programot, így a várakozásoknak megfelelően elkezdődik az új generációs típus áruszállító verziójának kifejlesztése.

Erről az első féléves pénzügyi jelentésében számolt be az Airbus csütörtökön, de további részleteket nem közölt. Később, a befektetőknek tartott konferenciahíváson Guillaume Faury vezérigazgató azt mondta,

elsősorban a nagyobb, 1000-es variánson alapul majd a várhatóan 90 tonna árut szállítani képes A350F, amely a tervek szerint 2025-ben állhat forgalomba.

Az első üzembe állítók listája még nem ismert.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A korábban kiszivárgott információk szerint a Boeing 777F konkurenciájának szánt típus jelzése A350-950F lenne, a 900-as és 1000-es változat szerkezeti elemeinek kombinálásával hoznák létre.

A 950F törzshossza 70,1 méter lenne, amely 3,35 méterrel több a kisebbik, és 3,7 méterrel rövidebb a nagyobbik változatnál. A gépre az 1000-es nagyobb teljesítményű és a szigorúbb károsanyag-kibocsátási szabályoknak is megfelelő Rolls Royce Trent XWB-97 hajtóműveit szerelnék fel, valamint megkapná a hosszabb változat háromtengelyes főfutóműveit is.

Az Airbus az első félévben az előző évihez képest 30 százalékkal 24,6 milliárd euróra növelte bevételét, miután a gépátadások a vártnál jobban alakultak. Összesen 297 gép került az üzemeltetőkhöz ebben az időszakban, ennek fényében az Airbus frissítette kilátásait, és 600 gép átadásával számol idén.

A társaság 2,7 milliárd euró üzemi, és 2,2 milliárd euró adózott nyereségről számolt be.

Ebben az időszakban a céghez nettóban, a lemondásokat is figyelembe véve mindössze 38 új gépre vonatkozó megrendelés futott be, 87 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. A rendelésállomány emiatt 9 százalékkal 6925 példányra csökkent.

Guillaume Faury a közleményben azt is hangsúlyozta, hogy folyamatosan dolgoznak az A320-as család gyártási rátájának felpörgetésén. Szeretnék ugyanis elkerülni a korábbi, a beszállítói hálózat hiányosságai miatt kialakult nehézségeket. Jelenlegi tervek szerint 2025-re 67-re emelné az egy hónapban elkészülő A320-asok számát az Airbus, de szeretnének havi 75-ös gyártási rátára is felkészíteni a rendszert.

Az Airbus A350-1000-es prototípusa a toulouse-i gyár felett. (Fotó: Airbus)