Negyvenöt darab új generációs CSeries CS300-as repülőgép kötelező érvényű megvásárlásáról plusz harminc darabra szóló opciós megrendelésről írt alá megállapodást az Air Canada a Bombardier repülőgépgyártóval.
A felek a még 2016. februárjában aláírt szándéknyilatkozatukat véglegesítették, miután a kanadai parlament elhárította a jogi akadályokat az ügylet útjából.
A 45 darabos CS300-as megrendelés értéke listaárakon számolva mintegy 3,8 milliárd amerikai dollár és ha a légitársaság lehívja a 30 darabos opcióját is, akkor még 6,3 milliárd dollár adódik hozzá (listaárakon).
A repülőgépek kedvezménnyel csökkentett, tényleges beszerzési árát természetesen nem hozták nyilvánosságra.
A repülőgépek átadása 2019-ben kezdődhet majd meg és a gyártó 2022-ig vállalta a teljes kontingens átadását.
A CSeries repülőgépek beszerzése azért is ideális az Air Canada számára, mert az új generációs hajtóművekkel felszerelt, üzemanyag-takarékos regionális gépekkel modernizálják a flottájukat, valamint a típus hatótávolsága és befogadóképessége a cég regionális és a keleti és nyugati part közötti útvonalaihoz jól passzol.
Gyűlnek a megrendelések, de jelentős kedvezmények árán
A kanadai Bombardier Commercial Aircraft repülőgépgyártó CSeries programja idén április végén ért el hatalmas áttörést, ugyanis az amerikai Delta Airlines 75 darab CS100-as regionális repülőgép kötelező érvényű megrendeléséről írt alá megállapodást 2016. április 28-án és további 50 darab repülőgépre opciós vásárlási jogot szerzett.
Bár a CSeries értékesítése az utóbbi hónapokban sikeresnek mondható, piaci információk és főleg a konkurens gyártók megszólalásai szerint a repülőgépeket csak jelentős kedvezménnyel tudja értékesíteni a kanadai gyártó.
Az első CSeries, a rövidebb törzsű CS100-as várhatóan július közepén áll majd forgalomba a svájci Swiss flottájában, a nagyobb befogadóképességű CS300, melynek indító légitársasága az AirBaltic, pedig várhatóan az idei harmadik negyedévben szerzi meg a szükséges engedélyeket és az év végén állhat forgalomba.