Egy dél-afrikai konzorcium vásárolja meg a South African Airways 51 százalékát, a nemzeti légitársaság 49 százaléka az állam kezében marad.

Június 9-én jóváhagyta a Dél-Afrikai Köztársaság kormánya, hogy az aláírt szándéknyilatkozat szerint a Takatso konzorciumhoz kerüljön a South African Airways részvényeinek 51 százaléka, 49 százalék az állam tulajdonában marad, beleértve egy 33 százalékos aranyrészvényt, amely garantálja a nemzeti érdekek képviseletét – közölte az állami vállalatokért felelős miniszter.

A Reuters híre szerint a konzorcium tagja a vezető dél-afrikai infrastruktúra és repülőtéri befektetéseket kezelő és egy repülőteret is üzemeltető Harith General Partners, valamint a repülőgépeket személyzettel együtt (ACMI-modellben) bérbeadó és légitársaságokat irányító Global Aviation Operations, amely a Lift Airlines virtuális légitársasági brandet is birtokolja.

A végleges szerződést a befektetővel azt követően írják alá, hogy az végzett a légitársaság és a leányvállalatok átvilágításával.

A megállapodás részeként a konzorcium 3 milliárd dél-afrikai rand (mintegy 221 millió USA-dollár) értékű tőkeinjekciót hajt végre a vállalatban.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Fotó: AIRportal.hu

Az ország kormánya nem biztosít további forrásokat a légitársaságnak, ugyanakkor átvállalja a South African Airways korábbi, 14 milliárd rand (1 milliárd dollár) értékben felhalmozott adósságainak rendezését.

A befektető Lift nevű légitársasága és az SAA diszkont leányvállalata, a Mango Airlines sorsa a későbbiekben dől majd el, lehetséges az is, hogy az egyiket, vagy mindkettőt megszüntetik. A légitársasággal együtt a leányvállalatok, az SAA Technical repülőgép-karbantartó cég és az Air Chefs cateringcég is átszervezésre szorul, amelyről az új tulajdonos később dönt majd.

A légitársaság hosszú ideje küzd pénzügyi problémákkal, 2019 decemberétől csődvédelem alatt működött, amelyből jelentős átszervezést követően, állami segítséggel tudott kikerülni idén április végén. A részben a világjárvány miatt üzemelését felfüggesztő légitársaság ezzel párhuzamosan dolgozik az újraindulás tervén, beleértve a leendő útvonalhálózat és repülőgépflotta terveit is.

A célkitűzés szerint a legfontosabb belföldi és néhány regionális útvonalon augusztusban indíthatja el ismét járatait a South African Airways, a nemzetközi hálózat két éven belül állhat helyre.