Februárban is őrlángon, jelentősen korlátozott útvonal-kínálattal üzemel a Budapest Airport.
A repülőtér üzemeltetőjének lapunkhoz eljuttatott közlése szerint a légitársaságok mindössze 23 úticélra kínálnak közvetlen járatokat a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről februárban.
Légitársaság | Úticél | Heti járatszám |
Aeroflot | Moszkva | 2 |
Easyjet | Basel | 2 |
Easyjet | Genf | 1 |
Egyptair | Kairó | 1 |
Egyptair | Hurghada | 1 |
Emirates | Dubaj | 3 |
Eurowings | Düsseldorf | 2 |
Finnair | Helsinki | 1 |
KLM | Amszterdam | 13 |
LOT | Szöul | 1 |
LOT | Varsó | 5 |
Lufthansa | Frankfurt | 10 |
Qatar Airways | Doha | 3 |
Ryanair | Dublin, Manchester, London (STN) | 5-8 |
Turkish Airlines | Isztambul | 5 |
WizzAir | Abu-Dhabi/Dubaj, Eindhoven, London (Luton), Stockholm, Párizs | 12 |
A járványhelyzettel összefüggésben hozott nemzetközi szabályozások függvényében a légitársaságok menetrendje változhat. A Budapest Airport arra hívta fel közlésében az utasok figyelmét, hogy utazásuk tervezésekor tájékozódjanak az adott légitársaság honlapján. A világszerte változó beutazási szabályok és a negatív koronavírus-teszthez kötött határátlépések miatt a megszokottnál több ügyintézésre lehet számítani a repülős utazás előtt. A repülőtér-üzemeltető arra kéri az utasokat, hogy a tervezettnél legalább 15-30 perccel korábban érkezzenek a repülőtérre.
December óta a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren is lehetőség van koronavírusteszt elvégzésére; a 2B Terminál földi oldalán kialakított tesztelési lehetőséget bárki igénybe veheti, és kérheti PCR (hatóságilag meghatározott áron), illetve antitest- vagy antigén-gyorsteszt elvégzését. A teszteket időpontfoglalás nélkül lehet elvégeztetni, a vizsgálathoz csupán előzetes online regisztráció szükséges. Januártól – a még gyorsabb ügyintézés érdekében – online előre utalással is fizethetnek a vizsgálatra jelentkezők, ezzel is minimalizálva a személyközi érintkezést.
Mint megírtuk, januárban mindössze 66 ezer utas fordult meg Ferihegyen, a légiáru-szállítás azonban továbbra is szárnyal. Az immár több mint egy éve átadott BUD Cargo City tehát továbbra is jó úton halad afelé, hogy Közép-Kelet-Európa elsőszámú cargo kapujává váljon, a jövőben is erős támogatást nyújtva a nemzetgazdaság számára.
A légiáru-kezelő komplexum második fázisának előkészítése már az idén kezdetét veszi, emellett a vállalat tovább dolgozik a Budapest Airport regionális jelentőségének erősítésén; a BUD cargo csapata nagy erőkkel dolgozik azon, hogy megvalósuljon a Magyarország és Kína közötti légi selyemút.