A katari légitársaság szerint a festés alatt a vártnál korábban kezdett el néhány Airbus A350-esük állapota romlani, ezért addig nem vesznek át új példányokat, amíg a gyártó nem oldja meg a problémát.
A Reuters jelentése szerint a Qatar Airways már a múlt héten figyelmeztette a gyártót arra, hogy következményei lesznek annak, ha nem tudják a vitát egymás között rendezni, bár arról eddig nem nyilatkozott egyik fél sem, hogy milyen természetű probléma húzódik meg a konfliktus háttérben.
A hírügynökség megkeresésére a légitársaság szóvivője most annyit közölt, hogy néhány esetben az Airbus A350-esek felső festékréteg alatti felülete a vártnál gyorsabb mértékben romlik.
Az érintett repülőgépeket földre parancsolták, amíg a hiba forrását és okait nem tárják fel, arról nem nyilatkozott, hogy hány gép érintett.
Szintén a szóvivő jelezte, hogy addig nem vesznek át új A350-eseket, amíg nem értik meg a probléma kialakulásának minden körülményét. A légitársaság a teljes XWB-flottát az előírtnál gyakrabban ellenőrzi, hogy pontos képet kapjon a gépek állapotáról.
Az Airbus érdemben nem kommentálta a Qatar közlését.
A légitársaság egyik négy éves A350-ese január óta Toulouse-ban van átvizsgáláson, miután Írországba küldték, hogy a 2022-es katari foci világbajnokságot reklámozó mintával lássák el.
Két iparági forrás szerint a régi festés leszedése után derült ki, hogy a törzs külső borításával problémák adódtak, bár úgy tudni, nem jelentős vagy veszélyes a gond.
A Qatar Airways a típus egyik legnagyobb üzemeltetője és vásárlója, 76 gépre adtak le eddig rendelést és 53-at üzemeltetnek.
Akbar Al-Baker tavaly a koronavírus-járvány miatt azt mondta, nem fog egyetlen egy új gépet sem átvenni 2020-ban és idén, kemény fenyegetőzésbe kezdett, majd hetekkel később bejelentette, hogy megállapodott az Airbusszal az átadások ütemezéséről.