A brit Monarch Airlines is fontolgatja, hogy hosszútávú járatokat indít, a lépést a KPMG-vel közösen már hosszú ideje vizsgálja.
A brit Sky News hírcsatorna értesülései szerint radikális szemléletváltásra kényszerül a Monarch, mivel az európai hálózat egyre nagyobb veszteséggel üzemel. Emiatt a légitársaság kénytelen előre menekülni, ennek feltételeit vizsgálják, de a rövidtávú hálózatot is át szeretnék alakítani.
A rövidtávú hálózaton az easyJethez és a Ryanairhez hasonlóan ráhordó járatokat üzemeltetnének egy vegyesvállalaton keresztül, de arról egyelőre nincsenek hírek, hogy mely versenytársukat szemelték ki erre. Annyit tudni még, hogy a terveket hetedik hónapja faragják Manchesterben és hamarosan megállapodást kötnek meg nem nevezett partnerükkel.
A brit sajtó úgy spekulál, hogy az easyJet és a Jet2 is szóba jöhet feeder partnerként, bár az egyelőre nem világos, hogy ezek a légitársaságok hogyan illenek bele a hosszútávú járatok listájába.
A Monarch Airlines szóvivője a hírre reagálva a Sky Newsnak azt mondta, az elmúlt hónapokban azon dolgoztak, hogy áttekintsék a Monarch struktúráját, és meghatározzák a légitársaság jövőjét, az ehhez szükséges üzemméretet és stratégiát. Jelenleg több opciót is vizsgálnak számos stratégiai partnerrel, és hamarosan bejelentik a terveiket.
A társaság nem sieti el a reorganizációt, ugyanis egy évvel ezelőtt kaptak 165 millió fontos hitelt a Greybull Capitaltól, amellyel akkor megmentették a csődtől a légitársaságot és sikerült megszerezniük egy évre az üzemeléshez szükséges engedélyeket. A fuvarszervezői engedélyt (ATOL) októberen lejár, a hatóságokkal ennek meghosszabbításáról is tárgyalnak attól függetlenül, hogy az utazásszervezői tevékenységből, és a csomagban kínált repülőjegyekből a teljes bevétel mindössze 5 százaléka származik.
A Monarch Airlines idén az első félévben 300 millió font körüli veszteséget halmozott fel, ennek nagyobb része a lízingszerződésekből fakadó pénzügyi kötelezettségek miatt alakult ki.