A Lufthansa megerősítette, hogy idén legalább négy Airbus-óriásgépét ismét forgalomba állítja, a müncheni bázisról teljesítenek majd járatokat, emellett tíz A340-600-as is újra repül, és a nyári menetrendig ötre bővül a Boeing 787-es flotta is.
Az év elején repülte át a Lufthansa az első újraaktivált Airbus A380-asát Frankfurtba, a repülőgépek hosszútávú tárolására használt spanyolországi Teruel repülőteréről.
A D-AIMK lajstromjelű példány egyes karbantartási és ellenőrzési munkák elvégzését követően a Lufthansa Technik Fülöp-szigeteken, Manilában működő bázisára repült nagy karbantartásra (C-check).
Ezt követte február elején a második, D-AIMM lajstromjelű példány, amely jelenleg már Frankfurtban van.
A légitársaság korábban közölte, hogy a tervekkel ellentétben mégis visszahozzák a forgalomba néhány A380-asukat, azonban azt csak most erősítették meg, hogy
idén négy példány áll újra szolgálatba, és a müncheni bázisról repülnek majd júniustól.
A tervezett útvonalak listája még nem végleges, de médiaértesülések szerint a Lufthansa legnagyobb forgalmú transzatlanti útvonalai szereplenek köztük, például Boston, Los Angeles és New York-JFK.
A cég szóvivőjének közlése szerint a személyzet frissítő képzései folyamatban vannak.
A Lufthansa a tizenhét Airbus A340-600-asból tíz példányt szintén vissza akar állítani a forgalomba a 2023-as nyári szezonban, ezek közül néhány már most is repül.
A Lufthansa az erős utazási kereslet és a négyosztályos fedélzeti berendezésű új generációs repülőgépek szállításainak késése miatt volt kénytelen a járvány alatt kivont négyhajtóműves gépei aktiválására.
Kapcsolódó hír, hogy mindeközben a Lufthansa folyamatosan veszi át a korábban megrendelt Boeing 787-9 Dreamliner repülőgépeit, jelenleg három példány van a flottában.
A március végétől induló nyári menetrend kezdetére már öt példány üzemeltetését tervezi a típusból a német légitársaság. Ezek a frankfurti bázisról repülnek majd döntően transzatlanti útvonalakon, ahol például a régebbi Airbus A340-300-asokat váltják le.