Az Alitalia átlagosan naponta mintegy 2 millió euró veszteséggel üzemel, az aktuális érték azonban folyamatosan fluktuál.

A Reuters szerint Stefano Patuanelli olasz ipari miniszter egy parlamenti bizottsági ülésen számolt be erről, majd később újságíróknak is részletezte a helyzetet. A bizottság előtt még csak a 2 milliós napi veszteségről beszélt, később úgy pontosította az általa elmondottakat, hogy a napi veszteség értéke a készpénzforgalomtól függ, az pedig folyamatosan változik az év különböző időszakaiban.

Megjegyezte továbbá, hogy a légitársaság lezárt és auditált pénzügyi adatait az új cégvezetőnek, Giuseppe Leograndének kell majd nyilvánosságra hoznia.

Fotó: Alitalia

A miniszter által elmondottak azonban némiképp magyarázatul szolgálhatnak arra, hogy az olasz állami vasútnak miért nem sikerült eddig megállapodnia a két kiszemelt társasággal, a Delta Air Lines-szal és az Atlantiával az Alitalia átvételéről és reorganizációjáról.

Mint ismert, a két céget lassan fél éve választották ki, de a határidőket az éppen aktuális kormány folyamatosan túllépi, majd újakat állít fel helyette. Eközben az Alitalia már kifutott az állam által garantált első hitelkeretből, ezért december elején újabb pénzügyi mentőcsomagot, mintegy 400 milliós hitelt szavaztak meg a légitársaságnak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Alitalia azóta van csődközeli helyzetben és működik újra állami fenntartásban, hogy a milliárd dolláros veszteségeket felhalmozó Etihad pénzügyileg kifarolt a korábban partnerként kezelt Alitalia mögül, miután a dolgozók nem fogadták el a cég átalakításáról szóló tervet, mert munkahelyek megszűnésével járt volna.