Huszonöt éve hajtotta végre első felszállását az Airbus A321-es prototípusa, az A320-as család meghosszabbított törzsű és legnagyobb tagjának első példánya. A kezdetben marginális változat egyre népszerűbbé vált az eltelt időszakban.
Pontosan negyed évszázada, 1993. március 11-én szállt fel először az Airbus keskenytörzsű gépcsaládjának legnagyobb tagja a hamburgi gyár futópályájáról. Az A321-es kezdetekben marginális változatnak számított, később, ahogy a légiközlekedési piac változott, egyre népszerűbb lett. Ma már több mint 1600 példány repül világszerte.
Az új generációs hajtóművekkel felszerelt A321neo-ból az Airbus eddig közel kétezer darabot értékesített, amely a teljes neo megrendelésállomány közel egyharmada (kétharmadát az A320neo alapváltozat teszi ki).
Az Airbus a kijáratok kiosztásának megváltoztatásával (Airbus Cabin Flex – ACF) 240-244 fősre bővítette a típus befogadóképességét, de akár később még tovább, 250 fősre növekedhet a szállítható utasok száma az Airbus tervei szerint. Sőt vannak tervek arra, hogy a típus erősebb hajtóművekkel és újratervezett szárnyakkal versengjen a Boeing leendő közepes típusával a 797-essel, melyet több amerikai légitársaság is nagyon vár.
Az A321neo hosszú hatótávú változata az A321LR idén január végén hajtotta végre első felszállását, a 97 tonna felszállótömegű, akár 7408 km hosszú útvonalak megtételére képes változat az Airbus szerint az igaziközepes hatótávolságú, közepes méretű repülőgép.
A típus fontos részét képezi a magyar légiközlekedésnek is az utóbbi években, a Wizz Air diszkont légitársaság 25 példányt üzemeltet a típusból. A légitársaság 2015-ben 110 darab A321neót rendelt, 2017-ben pedig újabb 146 darabos neo-megrendelést adott az Airbusnak, melyből 72 darab A320neo, 74 darab A321neo.