Bár körülbelül 740 repülőgépet szeretett volna eladni 2016-ban a Boeing, végül a nettó megrendelések száma 668 lett – százzal kevesebb, mint egy évvel azelőtt. Az elkészült példányok átadását nézve, a 2016-ra szóló terv mintegy hétszáznegyvenöt-hétszázötven repülőgépről szólt, ezt sikerült teljesíteni: 748 darabot vettek át az üzemeltetők a gyár különféle típusaiból.
Csökkenti a Boeing a triplahetes gyártási rátáját
Az Avianca állította forgalomba az 500. Boeing 787-est
A megelőző, 2015-ös évhez képest alulteljesített a Boeing 2016-ban: mint a gyártó közölte, tavaly 668 repülőgépet rendeltek meg tőle, azonban a cél 740 körüli volt – olvasható a flightglobal.com portálon.
Listaárakon ez a mennyiség 94,1 milliárd USA-dollár értékű. A Boeing rendelésállománya egyébként a tavalyi év végén 5715 repülőgépen állt, az összes típust beleértve.
A leszállított, elkészült repülőgépeket tekintve viszont sikerült a célt teljesíteni, 745-750 átadott példányról szólt a terv, végül 2016-ban 748 darabot vettek át az üzemeltetők.
Típusonkénti bontásban a megrendelések között volt (nettóban, tehát a lemondásokat is figyelembe véve) 550 darab 737-es, amelyek közül 534 szól az újrahajtóművezett MAX-típuscsaládra. Ezen kívül megrendeltek tizenhét 747-est, huszonhat 767-est, tizenhét 777-est és ötvennyolc 787-est.
Az év folyamán 180 megrendelést töröltek a Boeing-ügyfelek, ezek közül százötvenegy a 737-esre, egy darab a 747-esre, hat a 777-esre és huszonkettő a 787-esre vonatkozik.
Az átadásokat tekintve pedig négyszázkilencven darab 737-est, kilenc 747-est, tizenhárom 767-est, kilencvenkilenc 777-est és százharminchét 787-est szállított le a Boeing az üzemeltetőknek.
Mint az AIRportal.hu is megírta, utóbbi típus nemrég mérföldkőhöz érkezett, átadták az ötszázadik példányt, amelyet az Avianca állított forgalomba. A 787-esekből jelenleg még 700 darab vár legyártásra – ezt már az aero.de cikke említi meg.
Ami pedig a 777-es gyártósort illeti, az AIRportal.hu írt arról is, hogy az idén jelentősen visszaveszik az elkészülő gépek számát, augusztusig havi ötre csökkentik a rátát, ezen kívül a gyáróriás több ezer munkavállalóját bocsátja majd el a következő időszakban, költségcsökkentési programja részeként.
A német portál kitér egyébként arra is, hogy a Boeing közlése szerint a 737-esek közül most már minden harmadik Kínába kerül.
Az Airbus pedig várhatóan január 11-én közli a tavalyi évi eredményeit az aero.de értesülése szerint.