A lengyel légitársaság közel 8 millió utast szállított több mint 90 ezer járatán, amelyek üléskihasználtsága meghaladta a 80 százalékot, és bár a háború által leginkább érintett cégek között van, optimistán tekint a következő időszakra.
A LOT Polish Airlines közgyűlése jóváhagyta a cég 2022-es pénzügyi beszámolóját, eszerint a lengyel légitársaság 25,5 millió euró (113,7 millió lengyel zloty) nyereséget termelt, 1,86 milliárd eurót (8,3 milliárd zloty) meghaladó bevétel mellett. A légitársaság több mint 90 ezer járatán közel 8 millió utast szállított, 80 százalékot meghaladó üléskihasználtság mellett.
A LOT Cargo légiáru-szállítási üzletág rekordot jelentő 169 millió euró (755 millió zloty) bevételt ért el – írta lapunkhoz eljuttatott közleményében a légitársaság.
A tájékoztatás szerint a LOT-nak sikerült visszatérnie a nyereséges fejlődés útjára a fokozatosan bevezetett, új kereskedelmi és üzemeltetési stratégiájának köszönhetően, annak ellenére, hogy azon légitársaságok közé tartozik, amelyeket a leginkább érintett az ukrajnai háború.
Ennek következményeként a légitársaság 11 útvonalát volt kénytelen felfüggeszteni, az Ázsiába tartó hosszú távú járatok több mint 2 órával hosszabbak lettek a konfliktus és a szankciók által érintett légterek elkerülése miatt.
A kedvező eredményeknek köszönhetően a LOT óvatosan optimista a járvány alatt felvett állami támogatásból eredő kötelezettségek visszafizetésével, valamint az ambiciózus fejlesztési elképzelései megvalósításával kapcsolatban – hangsúlyozta Michał Fijoł, a LOT Polish Airlines igazgatótanácsának nemrégiben kinevezett elnöke.
A közlés kiemeli, hogy az 1929 óta működő LOT a világ 12. legrégebbi légitársasága és az egyik nemzetközileg is legismertebb lengyel márka, amely az elmúlt hónapokban rendszeresen az első három legpontosabb európai légitársaság között volt a Cirium rangsora szerint.
A légitársaság a világjárvány előtt számos budapesti útvonalat üzemeltetett és továbbiakat is tervezett, több európai nagyváros és nyaraló úticél mellett New Yorkba és Szöulba is repült a magyar fővárosban kialakított állomáshelyéről. Később a cég pénzügyi problémái miatt állami mentőövre szorult, felhagyott a budapesti bázis fejlesztésével, a New York-i járat az utazási korlátozásokat követően sem tért vissza, csak a szöuli maradt meg Ferihegyről, a lengyelországi összeköttetések mellett.