Az Airbus A350 XWB a bő egyhetes bemutatótúra alatt több kínai nagyvárosba is ellátogat, hiszen az ázsiai ország kiemelten fontos terület a gyártó számára. A nyolcnapos demózásra az Airbus az MSN2 jelű A350 XWB tesztrepülőt küldi.
Levegőben a TAM első Airbus A350 XWB repülőgépe
Elkészült az eddigi talán legszebb A350-es festése
Az Airbus sajtóközleményben tudatta, hogy repülőgépe 2016. június 25 – július 2. közt Kínába repül, ahol Peking (PEK), Sanghaj (SHA), Kanton (CAN), Hajkou (HAK), és Csengtu (CTU) érintésével teljesíti a bemutatókörutat.
A túra apropója, hogy a China Eastern Airlines húsz, míg az Air China tíz A350-900-at rendelt, ami önmagában talán nem is olyan nagy szám, ám a kínai piac különösen fontos a gyártó számára, hiszen az ország kereskedelmi járatainak a felét az Airbus adja.
De fontos tudni azt is, hogy az Airbus (Peking) Engineering Centre és az Aviation Industry Corporation of China közösen dolgoztak a fejlesztés egy részén, így a kínai légi ipar és az Airbus egyfajta jelképnek tekinti a repülőgépet, ami a stratégiai együttműködést szimbolizálja.
Mindemellett nem szabad elfelejteni azt sem, hogy Kína az egyik leggyorsabban fejlődő piac, melyre nem csak a légiközlekedés, hanem számos más iparág gyártója is igyekszik betörni, a mobiltelefonoktól az autógyártásig.Bár az elmúlt hónapokban az elképesztően dinamikus fejlődés némiképpen meglassult az ázsiai országban, azért még mindig komoly vásárlóerővel rendelkezik, így érthető, ha az Airbus is mindent megtesz annak érdekében, hogy az egyébként valóban ütőképes A350 XWB-nek megfelelő reklámot csapjon.
Az Airbus A350 XWB esetében a megfelelő aerodinamikai tervezésnek, a szénszálas törzsnek és szárnyaknak, valamint a Rolls-Royce hajtóműveknek köszönhetően 25 százalékkal sikerült csökkenteni az üzemanyag-fogyasztást, ami jótékony hatással van a károsanyag-kibocsátásra, és az üzemeltetési költségekre is. Megrendelések tekintetében el lehet mondani, hogy 42 vevő összesen 800 feletti darabszámban szerződött az Airbus A350 XWB-re.
Maga a Kínába repülő gép az ötdarabos tesztflotta MSN2 jelű darabja, és a kettőből az egyik olyan légijármű, mely teljes értékű funkcionalitással rendelkezik, tehát a 42 business class, és 210 economy class ülőhely is benne van. A nyolcnapos túrára – természetesen – az Airbus saját legénysége viszi a repülőgépet.