A HungaroControl és a Budapest Airport Zrt. együttműködésében megkezdődik az új optikai körgyűrű kiépítése a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, amely az integrált toronyirányítási rendszer (mirTWR) megvalósításához szükséges földfelszíni felderítő szenzorok és kamerák adatait továbbítja a távoli toronyirányító központba.

A jövő repülőtéri irányítását alapozza meg a HungaroControl nagyszabású távoli toronyirányítási projektje, amely újabb fontos állomáshoz érkezett. Több éves szakmai előkészítés után és a Budapest Airport Zrt-vel együttműködésben elkezdődik a fejlesztés lelkét jelentő új optikai körgyűrű kiépítése, ami a hazai légiforgalmi irányításban számos további újítást hozhat – közölte lapunkkal a HungaroControl.

Az integrált toronyirányítási rendszer (mirTWR) megvalósulásával a légiforgalmi irányítók a kor követelményeinek legmagasabb szinten megfelelő munkakörnyezetben láthatják el feladataikat, és akár az irányítás helyszínétől jelentős távolságra lévő repülőterek forgalmát is kezelhetik.

A beruházás több, egymásra épülő fejlesztésből áll, ezek között kulcsfontosságúnak tekinthető az az infrastrukturális fejlesztés, amely a HungaroControl és a Budapest Airport Zrt. együttműködésében valósul meg.

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér területén telepített földfelszíni felderítő szenzorok és kamerák adatai többszörösen biztosított módon érkeznek majd meg a távoli toronyirányító központba.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Fotó: AIRportal.hu

Az újonnan telepítendő negyven darab fix, valamint nyolc mozgatható és zoomolható kamerának köszönhetően a repülőtér és a futópályák megfigyelése még közelebbről, több nézőpontból valósulhat meg, ami hozzájárul a repülésbiztonság további növeléséhez.

A mirTWR projektben a légi navigációs szolgáltató az éles irányítási környezet mellett egy készenléti és szimulátoros központot is kialakít, amely a szolgáltatás folyamatos rendelkezésre állását biztosítja.

Fotó: AIRportal.hu

A HungaroControl két éve készült el a helyszíntől független repülőtéri irányítást biztosító Remote Tower fejlesztésével, ezáltal a hasonló méretű légikikötők közül a budapesti a világelső, ahol ez az innovatív megoldás alkalmazható. A fejlesztésre 2018-ban a vállalat történetének eddigi legnagyobb támogatását, mintegy hárommilliárd forintot nyert el.

Co-financed by the Connecting Europe Facility of the European Union